گوگل درصدد عرضه سیستم عامل اختصاصی برای گجت‌های هوشمند

گوگل درصدد عرضه سیستم عامل اختصاصی برای گجت‌های هوشمند
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷

گوگل قصد دارد سیستم عامل اختصاصی خود را تا سه سال دیگر در تمامی لوازم خانگی هوشمند خود توسعه داده و تعبیه کند.

به گزارش گرداب، گوگل مدت‌هاست برروی توسعه سیستم عامل اختصاصی خود، فیوژا، وقت صرف کرده است و طبق اعلام، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا برای عرضه و اجرای همگانی آن سه سال وقت بخرد.

به گفته متخصصان فعال در این غول تکنولوژی، فیوژا سیستم عامل اختصاصی و فراگیر گوگل است که قابلیت نصب و اجرا بر روی تمامی لوازم خانگی هوشمند راخواهد داشت و تقریبا می‌توان گفت که جایگزین سیستم عامل اندروید و کروم او اس خواهد شد.

از آنجا که لوازم خانگی و گجت‌های هوشمند از همیشه با استقبال بیشتر و بی‌نظیرتری مواجه شده‌اند، حالا گوگل نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه می‌خواهد تمامی گجت‌ها و وسائل متصل به اینترنت خود را به سیستم عامل فیوژا یا فیوشه ( Fuschia) تجهیز کند تا کاربران به صورت یکپارچه و مشخص از واسئل هوشمند خود بهره گیری کنند.

این هدف می‌تواند از مرزبندی‌های میان اندروید و کروم او اس جلوگیری بعمل بیاورد و تمامی محصولات گوگل را با هم یکپارچه سازد. البته گوگل ادعا کرده که امنیت سایبری بالای دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل، برگ برنده گوگل در رقابت با سایر سیستم‌های عامل شرکت‌های رقیب همچون اپل به شمار خواهد آمد.

سخنگوی گوگل در این باره به گزارشگر وب سایت ورج گفته است: پروژه فیوژا یا فیوشه یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پروژه‌های آزمایشی و متن باز گوگل است که تنها در صورت انتشار رسمی و نهایی، جزئیات و اطلاعات دقیق‌تری از آن را منتشر می‌کنیم.

بلومبرگ نیز گزارش داده است حتی بازه زمانی گفته شده نیز تنها توسط بسیاری از منابع غیررسمی و تحلیلگران برآورد شده و هنوز هیچ اعلام رسمی از سوی گوگل در این باره صورت نگرفته است.