5G چینی در راه است

ساخت پایگاه‌های شبکه‌ پرسرعت 5G توسط چینی ها

ساخت پایگاه‌های شبکه‌ پرسرعت 5G توسط چینی ها
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

چین پس از تلاش و سرمایه‌گذاری‌های کلان بر روی بخش‌های مختلف اینترنت، پایگاه‌های شبکه‌ پرسرعت 5G را می‌سازد.

به گزارش گرداب، «یونی‌کام» شرکت تلفن دولتی چین برنامه‌ای را برای استفاده از سریع‌ترین شبکه‌های بی‌سیم 5G در آینده‌ای نزدیک ارائه خواهد کرد.

براساس گزارش «خبرگزاری شینهوا»، این شرکت با هدف ایجاد یک سیستم اکولوژیکی، 300 ایستگاه 5G را در سال جاری در پکن خواهد ساخت.

«وانگ چوانبائو» معاون مدیرکل این شرکت گفت: شرکت، تجاری‌سازی تکنولوژی 5G و آزمایش شبکه‌های 5G را در پایتخت و در سال 2018 انجام می‌دهد.

آمریکا از سال 2015 تاکنون 24 میلیارد دلار روی بخش‌های مختلف اینترنت خود برای پشتیبانی از ارتباطات 5G سرمایه گذاری کرده است این در حالی است که سرمایه‌گذاری چین 10 برابر بیشتر از آمریکا است.

5G سرعتی 100 برابر سرعت تکنولوژی بی‌سیم حال حاضر دارد و حتی از گوگل فیبر نیز، که بر پایه اتصال فیزیکی و باسیم است، سریع‌تر است.

موارد استفاده از 5G

اتومبیل‌های خودران

5G به اندازه‌ای سریع است که می‌تواند هماهنگی بین اتومبیل‌های خودران، ارتباط با مرکز کنترل و ارتباط خودروها با یکدیگر را بهبود ببخشد.

پزشکی از راه دور

به گفته «مت گراب»، رئیس بخش تولید چیپ‌ست‌های موبایل کوالکام، به کمک 5G ایده پزشکی از راه دور بیش از پیش محقق می‌شود. به کمک سرعت بالای این اتصال، تاخیر به قدری کوتاه است که این اجازه را به دکتر می‌دهد که بتواند بدون مشکل اقدامات پزشکی موردنیاز را انجام دهد. حتی شرکت‌ها می‌توانند ترتیبی اتخاذ کنند که اولویت ارتباط‌های پزشکی بالاتر از مثلا مشاهده ویدئو از یوتیوب قرار بگیرد.