دستیار وزیر ارتباطات

۲۵ فعالیت محتوایی فضای مجازی برای اربعین آماده شد

۲۵ فعالیت محتوایی فضای مجازی برای اربعین آماده شد
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

دستیار وزیر ارتباطات با بیان اینکه فراخوان تمبر اربعین اعلام شد، گفت: برای فرهنگسازی در حوزه اربعین ۲۵ فعالیت محتوایی در فضای مجازی آماده شده است.

به گزارش گرداب، فرزاد نجات نیا با اشاره به برنامه ریزی ها برای ارتقای فرهنگی مراسم اربعین در وزارت ارتباطات، اظهار داشت: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون درباره آگاهی‌بخشی به زائران ۵ جلسه برگزار شده و برای برگزاری این مراسم تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات، تمبر اربعین را به شورای تمبر ارجاع داده است اظهار کرد: در زمینه رونمایی از تمبر اربعین برنامه‌ریزی‌هایی انجام و فراخوانی داده شده است.

نجات نیا با بیان اینکه یکی از مشکلات زائران برقراری ارتباط تلفنی است خاطرنشان کرد: با اپراتورها برای رفع این معضل در تعامل هستیم تا با فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی از طریق تعامل با اپراتورهای عراقی این خدمات را به زائران ارائه دهیم.

دستیار وزیر ارتباطات در امور ارتباطات مردمی افزود: تاکنون ۲۵ فعالیت محتوایی آماده و برای جریان سازی فرهنگ اربعین انجام شده است.

در ادامه سهراب آغ بیات، دبیر کمیته مناسبات ویژه وزارت ارتباطات نیز با اشاره به تشکیل کمیته ای در وزارت ارتباطات برای اپراتورهای سیار و ثابت گفت: برای تامین زیرساخت های ارتباطی و خدمت رسانی به زائران با اپراتورها مرتبط هستیم و موضوعات ارتباطی را از طریق کار جمعی پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه معضل مهم در ارائه خدمات، در کشور عراق است، افزود: با پیگیری‌های متعدد مباحث حاکمیتی در زمینه مکالمه فراهم شده است و در موضوع فضای مجازی صحبت هایی با کشور عراق صورت گرفته و نیز نشستی با نماینده وزارت کشور عراق برگزار شد و در این زمینه توافق شده است.

ایجاد دستگاههای ATM در مسیر راه زائران توسط بانک عامل وزارت ارتباطات و دائر کردن دفاتر پستی سیار در نقاط مرزی از دیگر برنامه های اعلام شده توسط این کمیته است.