مطالعات نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از کسب و کار‌ها به نوعی با هوش مصنوعی سازگار شده‌اند و 43 درصد از مسئولان تصمیم‌ گیرنده در سازمان‌ها بر این باور هستند که استفاده از هوش مصنوعی، تأثیر زیادی بر سود و زیان آنها دارد.
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۲۱
به گزارش گرداب، یکی از شرکت‎‌های معتبر و فعال در زمینه تحقیقات بازار به نام "Tata Communications” در زمینه قدرت پتانسیل فناوری در اقتصاد امروز پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های بسیاری انجام داده است.

بررسی‌های این شرکت در حوزه تأثیر هوش مصنوعی بر فضای کسب و کار در کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان، هنگ کنگ، سنگاپور، هند، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ایالات متحده آمریکا و کانادا انجام شده است.

آمارها نشان می‌دهد که میزان پذیرش هوش مصنوعی شیبی تند دارد.

تقریبا 46 درصد از مواردی که از آنها نظرسنجی به عمل آمد، اذعان داشتند که سازمان آنها هوش مصنوعی را پذیرفته و با آن مطابقت پیدا کرده است. همچنین گفتند که هوش مصنوعی در بخش‌های فروش، نشانه گذاری و خدمات مشتریان به مراتب پیشرفته‌تر از مالی، منابع انسانی و حقوقی است.
 
البته گزارش‌های خلاف این مطلب هم پیش از این منتشر شده بود که نشان می‌داد از مدیران فناوری در 60 کشور نظرسنجی شده بود و فقط 4 درصد آنها به شکل موفق از هوش مصنوعی استفاده می‌کردند.

یکی از نظرسنجی‌های دیگر شرکت  "Tata” حاکی از وجود دیدگاه‌های مختلف شرکت‌های شرقی و غربی نسبت به موضوع هوش مصنوعی بود.
 

همچنین حدود 29 درصد از مدیران آلمانی و انگلیسی بر این باور هستند که هوش مصنوعی  تأثیر ناچیز یا منفی روی مسئله خلاقیت دارد ولی 95 درصد مدیران هندی معتقدند که هوش مصنوعی، تأثیری شگرف و عمده روی خلاقیت سازمانی دارد.
 
البته برای پیاده سازی هوش مصنوعی در سازمان‌ها چالش‌های مختلفی وجود دارد.
حدود 38 درصد از جامعه آماری آمریکای شمالی و 36 درصد از جامعه آماری هند معتقد هستند که دارند به سمت ماسئل امنیتی نامعین پیش می‌روند و اعلام کردند که در راه پذیرش هوش مصنوعی، دو مسئله امنیت و حریم خصوصی وجود دارد.

منبع: ایتنا
نظر شما :
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد