کامپیوتر Banana Pi این بار با 24 هسته

کامپیوتر Banana Pi این بار با 24 هسته
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷

میکرو کامپیوتر Banana Pi، محصولی از شرکتی است که میکرو کامپیوترهای Raspberry Pi را تولید می کند.

به گزارش گرداب، میکرو کامپیوتر Banana Pi، محصولی از شرکتی است که میکرو کامپیوترهای Raspberry Pi را تولید می کند؛ میکرو کامپیوترهای این شرکت برای کاربردهای آموزشی، اداری، خانگی، تولیدات دستی، صنعت و... ده ها کاربرد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. حالا شاهد محصولی از رزبری هستیم که مرزها را برای یک میکروکامپیوتر در هم خواهد شکست.

میکرو کامپیوتر Banana Pi برای هدایت سرور های نه چندان بزرگ طراحی شده و از سیستم عامل لینوکس، Ubuntu، بهره خواهد برد. این سیستم عامل نسخه بهبود یافته سرور در هسته های بالای CPU خواهد بود. قلب پردازشی این برد را 24 هسته ی ARM Cortex A53 تشکیل خواهند داد. همچنین 32 گیگابایت حافظه داخلی رم، به همراه امکان پشتیبانی از ذخیره سازهای NVME/SSD نیز برای آن فراهم شده است.

میکرو کامپیوتر Banana Pi به عنوان یک سرور کامل راهی بازار خواهد شد. Banana Pi از OpenSuse, Tensorflow, Docker, ROS و Raspbian نیز پشتیبانی خواهد کرد. این محصول از حافظه های ECC DDR4-2133 پشتیبانی کرده و دارای ویژگی های دیگری از جمله درگاه PCIe Gen 2، مقدار 4 مگابایت کش L3، کنترلر فرکانس و ... نیز بهره می برد. تا کنون اشاره ای به قیمت گذاری میکرو کامپیوتر Banana Pi نشده است.