Gerdab.IR | گرداب

شبكه‌هاي اجتماعي جايگزين ايميل در شركت‌هاي تجاري

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹

در گذشته سازمان‌هاي تجاري تنها از ايميل و مسنجرهاي تحت وب براي برقراري ارتباط استفاده مي‌كردند، اما امروزه شبكه‌هاي اجتماعي امكانات گسترده‌اي را در دسترس علاقه‌مندان گذاشته‌اند...

انتظار مي رود‌ حدود يك پنجم شركت‌هاي تجاري، استفاده از ايميل را تا سال 2014 كنار بگذارند و در عوض از شبكه هاي اجتماعي براي پيشبرد امور شغلي استفاده كنند.

به گزارش گرداب به نقل از اينفوورلد، بررسي‌هاي موسسه تحقيقاتي گارتنر نشان مي‌دهد كه افزايش تنوع شبكه‌هاي اجتماعي و امكانات تخصصي و گوناگون آنها عامل اصلي اين تحول در حوزه برقراري ارتباطات الكترونيك در محيط هاي كاري است.

در گذشته سازمان‌هاي تجاري تنها از ايميل و مسنجرهاي تحت وب براي برقراري ارتباط استفاده مي‌كردند، اما امروزه شبكه‌هاي اجتماعي امكانات گسترده‌اي را در دسترس علاقه‌مندان گذاشته‌اند، هر چند اين شبكه‌ها در صورت عدم استفاده درست و حساب شده هم خطرات امنيتي به بار مي‌آورند و هم ممكن است موجب نقض حريم شخصي شوند.

در گزارش گارتنر تصريح شده كه بايد فرهنگ درست و مناسب استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي به وجود بيايد، در غير اين صورت اين شبكه‌ها به آفتي در محيط هاي كاري مبدل مي‌شوند.
در ميان غول‌هاي آي‌تي كه حركت در اين راستا را آغاز كرده‌اند مي توان به مايكروسافت و آي‌بي‌ام اشاره كرد.

منبع: فارس