طبق نتایج گزارشات اخیر، نگرانى در خصوص حریم خصوصى و حفظ امنیت باعث شده است تا بسیارى از کاربران از خرید دستگاه‌هاى اینترنت اشیاء خوددارى کنند.
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۸۶۳۵
به گزارش گرداب، حدود ۶۵ درصد از کاربران در سراسر ایالات متحده، کانادا، ژاپن، استرالیا، فرانسه و انگلیس اعلام کرده‌اند که آنها نگران روش جمع‌آوری داده‌ها توسط دستگاه هاى اینترنت اشیاء هستند. بیش از نیمی از آنها (۵۵٪) گفته‌اند که آنها به دستگاه‌های اینترنت اشیاء خود براى حفظ امنیت اعتماد ندارند و ۵۳٪ گفتند که به دستگاه‌های هوشمند اعتماد نمى‌کنند تا از این طریق امنیت اطلاعات خود را حفظ کنند.

با وجود این نگرانی‌ها، ۶۹ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که از دستگاه‌های اینترنت اشیاء نظیر تجهیزات هوشمند، مانیتورهای تناسب اندام و دستیاران خانگی استفاده مى‌کنند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بسیاری از محصولات مرتبط با اینترنت اشیاء که به بازار عرضه می‌شوند، با کمبود امنیت و حفظ حریم خصوصی مواجه هستند. بیش از سه چهارم (۷۷ درصد) مصرف کنندگان این دستگاه‌ها در سطح بین المللی گفته‌اند که حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات از نکات مهم در تصمیم آنها براى خرید یک محصول است و ۲۸ درصد از کسانی که دستگاه اینترنت اشیاء ندارند گفته‌اند که آنها به دلیل این نگرانی‌ها این دستگاه‌ها را خریدارى نمى‌کنند. این گزارش همچنین خاطر نشان کرد، نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی از هزینه و قیمت محصولات به عنوان مانع اصلی خرید دستگاه‌های اینترنت اشیاء پیشی گرفته است.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد تولید کنندگان دستگاه‌هاى اینترنت اشیاء نیاز به حفظ امنیت و حریم خصوصی دارند. مدیرعامل شرکت اندرو سالیوان در این خصوص گفته است: "امنیت نباید فراموش شود. واضح است که تولید کنندگان و خرده فروشان باید بیشتر کار کنند تا مصرف کنندگان بتوانند به دستگاه‌های اینترنت اشیاء اعتماد کنند."

بیش از ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفته‌اند که اعتقاد دارند مسئولیت امنیت دستگاه‌هاى اینترنت اشیاء باید بر عهده ارائه دهندگان، تولید کنندگان و خرده فروشان باشد و فقط ۶۰٪ گفتند که این مسئولیت باید بر عهده مصرف کنندگان باشد.

هلنا لرنت مدیرعامل یک شرکت بین المللى در این باره مى‌گوید: مصرف کنندگان به ما گفته‌اند که آنها قبول دارند که مسئولیت امنیت و حفظ حریم خصوصی محصولات اینترنت شیاء خود را دارند، اما این پایان داستان نیست. آنها و ما می‌خواهیم اقدامات ملموس تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و دولت‌ها را در این موضوع ببینیم. این باید یک تلاش جمعی باشد نه مسئولیت یک گروه خاص.

نظر شما :
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد