محاصره تبلیغاتی دشمن با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شکسته می شود

محاصره تبلیغاتی دشمن با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شکسته می شود
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸

آل‌داود گفت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن، راه‌اندازی صادقانه شبکه ملی اطلاعات و نه گزارش‌های پاورپوینتی برای آن است.

به گزارش گرداب، سیدعلیرضا آل‌داود با اشاره به اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی کشور را در محاصره تبلیغاتی قرار داده‌اند، افزود: سرقت BIGDATA، جریان‌سازی رسانه‌ای، مهندسی اطلاعات، استفاده از فناوری فیلترینگ حبابی، مسدودسازی اکانت‌های جوانان انقلابی در اینستاگرام و توییتر، اسپم کردن کانال‌های انقلابی در تلگرام، حذف نرم‌افزار بدون اجازه کاربر از روی گوشی و.... تنها گوشه‌هایی از راهکارهای دشمن برای محاصره تبلیغاتی کشور است.

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ را از برنامه‌‌‌های همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی، تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران دانستند و به همین دلیل فرمان شکستن محاصره تبلیغاتی را صادر کردند.

این پژوهشگر فضای مجازی با تاکید بر اینکه دنباله‌های دشمن از آزادی‌های موجود در فضای مجازی مجازی و رسانه‌های داخل کشور سوءاستفاده می‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه دنباله‌های دشمن در داخل کشور از این فضای مجازی رهاشده، بی‌ضابطه و بی‌قانون نهایت سوءاستفاده را برای ضربه زدن به انقلاب می‌کنند و در روز روشن توسط این رسانه‌های ارتباطی جای جلاد و شهید را تغییر می‌دهند.

آل‌داود پیام‌رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام را به عنوان ماشین‌های جنگ شناختی دشمن معرفی کرد و ادامه داد: دشمنان با استفاده از تلگرام و اینستاگرام موضوعات فرهنگی-اجتماعی را به موضوعات امنیتی تبدیل می‌کنند و امروز شاهدیم در مقوله حجاب و عفاف برای نیل به این هدف خطرناک ورود کرده‌اند.

وی ذائقه‌سنجی با اطلاعات سرقت‌شده توسط اینستاگرام و تلگرام را از اهداف دشمنان معرفی کرد و افزود: پس از این ذائقه‌سنجی، دشمنان در اندیشکده‌های خود اقدام به ترسیم مدلسازی رفتاری-شناختی مردم ایران و سپس با انواع رسانه‌ها، جریانات سیاسی و سلبریتی‌ها در داخل کشور بر ضدانقلاب اسلامی، فرهنگ و هویت کشور ذائقه‌سازی می‌کنند.

وی ادامه داد: تصویرسازی غلط از انقلاب اسلامی و فضای کشور، بمباران اطلاعاتی و استفاده از روش‌های آینده‌پژوهی رفتاری-شناختی مردم ایران از روش‌های دشمن در این جنگ شناختی-ادراکی و هیبریدی است.

این پژوهشگر فضای مجازی ادامه داد: در چنین شرایطی به دلیل اینکه جامعه همگن نیست و نمی‌شود بر روی همه افراد یک عملیات واحد اجرا کرد، باید به سمت ایجاد حکمرانی سایبری بومی‌سازی‌شده خودمان حرکت کنیم.

آل‌داود افزود: باید به فضای مجازی به جای نگاه تهدیدمحور نگاه قابلیت محور داشته باشیم، یعنی نه فناوری‌هراس و نه فناوری‌شیفته باشیم و این یعنی باید مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته فضا را به سمتی ببریم که طبق فرهنگ خودمان از آن استفاده کنیم.