به گزارش
گرداب، سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه ارتباطات رو در رو روابط عمومی و رسانه باعث نزدیکی بیشتر رسانه ها با موضوعات روز فضای ارتباطی جامعه می شود، گفت: فناوری های جدید حوزه ارتباطات ظرفیت زیادی برای ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی در کشور دارد و این وظیفه رسانه ها است که بستر آگاهی بخشی برای استفاده از این ظرفیت ها و فضای مطالبه گری را در جامعه ایجاد کنند.
هادیان با اشاره به اینکه ایران هوشمند، یک شعار نیست بلکه یک مفهوم تعالی بخش و مطالبه جدی است، تصریح کرد: شفافیت، بهره وری، کاهش فساد، رفاه نسبی و ارزش آفرینی ارمغان استفاده از ظرفیت های نوین فناوری اطلاعات و گام برداشتن به سوی هوشمند سازی کشور است.
رییس مرکز روابط عمومی ادامه داد: رسانه ها با ورود به فضای مفهومی هوشمند سازی می توانند فضای مطالبه آن را در جامعه ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون بستر حمایت همه جانبه از استارت آپ ها توسط وزارت ارتباطات فراهم شده است و رسانه می توانند با ورود به این فضا شرایط را برای معرفی ایده های نو در این حوزه فراهم کنند، خاطرنشان کرد: استارت آپ های موفقی در بخش های مختلف به ویژه خدمات در کشور فعال هستند و رسانه ها می توانند با معرفی ایده های جدید فضا را برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای نو فراهم کنند.
این مقام مسول ادامه داد: بسیاری از این اقدامات برای مردم و حتی جوانان ناشناخته است که رسانه ها می توانندبا نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود را برای ایده های جدید باز کنند تا این ایده ها منشا اشتغال زایی شوند.
هادیان با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ در تهران گفت: نمایشگاه از چند بخش الکام استارز، الکام ترندز، الکام تالکز و الکام گیمز تشکیل شده است و اما تمرکز اصلی بر روی معرفی استار آپ های موفق بود که شرایط خوبی برای معرفی ظرفیت این استارت آپ ها ایجاد شده است.
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: وظیفه رسانه این است که مفاهیم ثقیل حوزه فناوری اطلاعات مانند بلاک چین، اینترنت اشیا، استارت آپ و غیره را از زبان تخصصی به زبان همگانی تبدیل کند.
وی ادامه داد: یکی از آفت های امروز فضای رسانه ای گسترش رسانه های جعلی یا به عبارت دیگر«باج نیوزهایی» است که به جای انجام رسالت اطلاع رسانی خویش از راه تخریب یا تقویت اشخاص مشهور ارتزاق می کنند و در چنین فضایی حیات رسانه های اصیل و اثرگذار دچار مشکل شده است.