Gerdab.IR | گرداب

آموزش نسل آینده متخصصین امنیت سایبری در آمریکا توسط آژانس امنیت ملی (NSA)

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

مأموریت GenCyber الهام بخشیدن به نسلی متنوع از تأثیرگذاران حوزه سایبر است.

به گزارش گرداب، مسوولین سایبری آمریکا معتقدندکشورشان همچنان با کمبود متخصصین امنیت سایبری روبرو است. به همین دلیل کمپی به نام GenCyber در سال 2014 برای کمک به رفع این کسری تأسیس شده است. مأموریت GenCyber​​ الهام بخشیدن به نسلی متنوع از تأثیرگذاران حوزه سایبر است. «تینا لادابوچه» ، مدیر برنامهGenCyber  معتقداستتنها در طول چند سال، برنامه GenCyber​​ فرصتی را برای مجموعه متنوعی از هزاران دانش آموز و معلم از کودکستان تا پایه دوازدهم در سراسر كشور آمریکا فراهم كرده تا درباره امنیت سایبری اطلاعاتی کسب كنند. GenCyber​ ​نقش مهمی در افزایش آگاهی از امنیت سایبری دارد و در نهایت به ساخت خط تولید متخصصین مجرب در زمینه امنیت سایبری که وارد این عرصه می شوند، منجر خواهد شد.

کمپ های GenCyber​​ توسطNSA  و بنیاد ملی علوم حمایت می شود و هر تابستان در سراسر کشور در 43 ایالت، در پردیس کالج ها، بدون اخذ هزینه از دانش آموزان برگزار می شود. یکی از این کمپ‌ها توسطخانمدکتر میریام پابن گونزالز، رئیس دانشکده تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پلی تکنیک پورتوریکو افتتاح شد که به عنوان مدیر اتحاد بین المللی GenCyber​​ نیز فعالیت می کند. او کمپ adies Can Code را از طریق GenCyber​​ تأسیس کرد تا دختران را به سمت مشاغلعلوم، تکنولوژی، مهندسی، ریاضیات و پزشکیسوق دهد. هدف او از تأسیس این کمپ تأثیرات مثبتی است که می تواند بر کشور و زندگی این زنان جوان و خانواده های آنها داشته باشد. او معتقد است"اگر می خواهید در آینده نتیجه بگیرید، اکنون باید روی بلوک های ساختمانی کار کنید. فرزندان ما بلوک های ساخت و ساز امنیت سایبری کشور ما هستند."

آموزش نسل آینده متخصصین امنیت سایبری در آمریکا توسط آژانس امنیت ملی (NSA)

اسکار مورالس - گونزالس، رئیس ارشد تحقیقات در NSA-تگزاس، سالها از اردوگاه پورتوریکو حمایت کرده است. وی تأکید می کند که این کمپ تأثیر عظیمی بر نسل جوان و کل کشور آمریکا دارد. به نظر وی کمپ های GenCyber​​ به فرزندان خردسال کمک می کند تا باور کنند که آنها نیز می توانند دانشمند، مهندس و ریاضیدان باشند. وی معتقد است این اردوگاه چشم انداز متخصصان فداکاری را نشان می دهد که معتقدند می توان آینده ای بهتر را برای فرزندان و کشور ایجاد کرد.

دایان ام. جانوسک ، فرماندهمدرسه ملی رمزنگاری NSA، بر اهمیت امنیت سایبری و افراد ماهر لازم برای پشتیبانی از آن تأکید دارد. او می گوید: امنیت سایبری بر هر کاری که انجام می دهیم تأثیر می گذارد؛ امور مالی، بخش انرژی، نفت و گاز، آموزش، دارو، مراقبت های بهداشتی، صنعت خودرو، ارتباطات از راه دور، خرده فروشی و .... هر کاری که امروز انجام می دهیم یک مؤلفه امنیت سایبری برای آن وجود دارد. ما واقعاً علاقه مندیم مردان و زنان جوان را برای درک امنیت سایبری آموزش دهیم. GenCyber​​ به ما کمک می کند تا به این هدف برسیم. "

دکتردبورا فرینک، مدیر تحقیقات و از بنیانگذاران اولیه GenCyber​​، اخیراً برای بازدید از اردو به پورتوریکو سفر کرده است. او در آنجا در فعالیت های کمپ شرکت کرد و فرصتی برای گفتگو با دانشجویان کمپ داشت. او گفت: "کمپ هایی مانند Ladies Can Code زندگی را برای شرکت کنندگان و جوامعشان با تشویق زنان جوان مستعد به خودباوری، یادگیری در مورد امنیت سایبری و اشتراک گذاری آنچه که آموخته اند با خانواده خود، تغییر می دهند. ما به عنوان یک ملت هر زمان که نسل بعدی خود را توانمند کنیم ، سود می کنیم. ما هر زمان که به شهروندان خود کمک کنیم بخشی از راه حل ملی امنیت سایبری ما باشند ، به عنوان یک آژانس موفق بوده ایم. "




منبع: NSA.gov