جهرمی خطاب به وزرای ارتباطات RCC

لزوم دستیابی به راه حل مشترک منطقه ای برای حفاظت از اطلاعات

لزوم دستیابی به راه حل مشترک منطقه ای برای حفاظت از اطلاعات
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات از وزرای ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) خواست تا برای حفاظت از داده‌ها در منطقه به یک راه حل مشترک دست یابند.

به گزارش گرداب، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز دوشنبه برای شرکت در اجلاس اتحادیه وزرای‌ ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) وارد شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان شد.

وی در این اجلاس، پیشرفت ایران در فناوری اطلاعات را طی چندسال اخیر بی نظیر عنوان کرد و گفت: آینده اقتصادی دنیا را حوزه فعالیت ما رقم می‌زند.

وزیر ارتباطات کشورمان خطاب به وزرای اتحادیه RCC گفت: بیایید برای حفاظت از داده‌ها در منطقه به یک راه حل مشترک برسیم.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه آینده اقتصادی کشورهای ما در معرض مخاطرات تمامیت خواهانه آمریکا است، افزود: وحدت جمعی ما حتما توان نقش آفرینی در آینده اقتصاد دیجیتال را دارد و در غیر اینصورت شرایط دشوار خواهد بود.

علاوه بر حضور در اجلاس وزرای اتحادیه RCC و سخنرانی در این اجلاس، شرکت در نمایشگاه جانبی، دیدارهای دوجانبه با همتایان با هدف گسترش و تعمیق روابط از جمله برنامه‌های وزیر ارتباطات در این سفر است.

اتحادیه وزرای ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) یک اتحادیه منطقه‌ای است که توسط اعضای اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) شامل روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، مولداوی، ارمنستان، تاجیکستان و ترکمنستان تشکیل‌شده است.

هرساله اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. سال گذشته ترکمنستان میزبان کشورهای عضو بود و امسال نیز قزاقستان میزبانی این اجلاس را برعهده‌ گرفته است.