Gerdab.IR | گرداب

دوره «آشنایی با ظرفیت‌های اسلام در عصر دیجیتال» در ولز برگزار می‌شود

دوره «آشنایی با ظرفیت‌های اسلام در عصر دیجیتال» در ولز برگزار می‌شود
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

دوره آموزشی بلند مدت «آشنایی با ظرفیت‌های اسلام در عصر دیجیتال» در دانشگاه ترینیتی سنت دیوید کشور ولز برگزار می‌شود.

به گزارش گرداب، دانشگاه «ترینیتی سنت دیوید ولز» (University of Wales Trinity Saint David) دوره آموزشی بلندمدتی را با موضوع «اسلام در قرن بیست و یکم» با هدف آشنایی با اسلام و شناساندن ظرفیت‌های اسلام در جهان معاصر برگزار می‌کند.

این دوره آموزشی به صورت مجازی و از شهریور امسال آغاز می‌شود. هزینه این دوره آموزشی ۹ هزار پوند است و روز‌های شنبه و یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

مهم‌ترین محور‌های این دوره علمی نیز شامل موارد زیر است:

- اسلام در عصر دیجیتال: این دوره درک کاملی از تأثیر اینترنت بر اسلام و مسلمانان را ارائه می‌دهد. آشنایی به دیدگاه‌های گوناگون مسلمانان درباره فضای مجازی از ویژگی‌های شرکت در این دوره است. همچنین در مورد چگونگی تعامل مرجعیت دینی با رسانه‌های اجتماعی مطالبی قابل فراگیری است.

- اسلام، تغییر اقلیم و آینده کره زمین: در این دوره دیدگاه‌های اسلامی در مورد مسائل مهم زیست محیطی بررسی می‌شود. همچنین کشف نقش فعالیت مسلمانان در مباحث آب و هوایی در دستور کار است.

- دارایی اسلامی، اقتصاد و قانون: این دوره درک درستی از مسائل کلیدی مرتبط با امور مالی اسلامی و پیامد‌های آن را در چالش‌های جهان معاصر فراهم می‌آورد؛ دیدگاه‌های مسلمانان درباره ایمان، خانواده و مسائل معاصر جهان.

لینک ثبت نام برای حضور در این دوره‌ها در سایت پژوهشگاه فضای مجازی قرار داده شده است.