چرا کاربران تمایلی به خرید گوشی‌های 5G ندارند؟

چرا کاربران تمایلی به خرید گوشی‌های 5G ندارند؟
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸

تحلیلگران معتقدند که کاربران به احتمال زیاد به علت قیمت گران و بالای این محصولات، علاقه و تمایلی برای خریداری و استفاده از گوشی‌های 5G نشان نخواهند داد.

به گزارش گرداب، بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که تنها ۱۰ درصد از کاربران حاضرند گوشی‌های گران‌تر از هزار دلار خریداری کنند.

با اینکه اخیرا گوشی‌های هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده‌اند، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران برآورد کرده‌اند که کاربران به احتمال زیاد به علت قیمت گران و بالای این محصولات، علاقه و تمایلی برای خریداری و استفاده از گوشی‌های 5G نشان نخواهند داد.

بر اساس گزارش وب سایت techspot، برد آکیوز، یکی از تحلیلگران حاضر در کنفرانس NPD connected intelligence، در این خصوص خاطرنشان کرده است که انتظار می‌رود کاربران تحت تاثیر قیمت محصولات و گوشی های مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G به فکر تعویض گوشی‌های قبلی خود و خرید دستگاه‌های جدید نیفتند.

به عبارتی دیگر، پیش‌بینی می‌شود در صورتی که روند قیمتی محصولات مذکور به همین منوال ادامه پیدا کند و گوشی‌های 5G با قیمت بالای یک هزار دلار روانه بازار شوند، استقبال از آن بسیار کم خواهد بود و تنها ۱۰ درصد از کاربران حاضر خواهند بود برای خریداری گوشی‌های بالای هزار دلار پول خرج کنند.
منبع: ایتنا