مشت سایبری پاسخی به اقدام تروریستی امریکا

مشت سایبری پاسخی به اقدام تروریستی امریکا
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸

برخی کارشناسان معتقدند حزب الله لبنان و انصارالله یمن در واکنش به اقدام تروریستی ایالات متحده علیه شهید سردار سلیمانی حملات سایبری به مواضع این کشور اجرا خواهند کرد.

به گزارش گرداب، صدور پیام های متعدد در رابطه با انتقام سخت و جدی  در رابطه با شهادت سردار سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب و بسیاری دیگر از مقامات کشوری و لشگری در داخل و خارج از کشور،  بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان داخلی و خارجی را به سمت یک سوال هدایت می کند و آن هم نحوه اقدام متقابل خواهد.

دبیرکل حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای  ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت قصاص عادلانه از قاتلان و جنایتکاران که بدترین شرارتها را در این دنیا انجام می‌دهند و مسئول خون این شهید هستند، را دنبال می کنیم و این موضوع یک امانت و مسئولیت قرار داده شده بر دوش تمامی عناصر مقاومت و مجاهدان در امتداد دنیا است.

نگاهی اجمالی به رسانه های اجتماعی درجه یک جهانی اعم از توئیتر و اینستاگرام حاکی از آن است که کلمات ایران، سلیمانی و جنگ جهانی سوم ترند اول در جهان بدل شده و چهره شاخص و محبوبیت سردار سلیمانی را بیش از پیش به رخ تروریست های غربی کشیده است. این موضوع در حالی است که بسیاری از کاربران اینستاگرام پس از انتشار خبر شهادت فرمانده سپاه قدس را اعلام کردند پست منتشر شده آنها از سوی این شبکه اجتماعی رژیم امریکا حذف و حساب کاربری آنها با محدودیت هایی مواجه شده است.

با توجه به تاثیر پذیری شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارها و شاخه های مهم در فضای سایبری و تبدیل شدن آن به صدر اخبار جهانی باید دید و منتظر بود که جنگ سایبری نیز می تواند به عنوان ترند یک جهان تبدیل شود.

در کنار تمامی ظرفیت ها و جنبه های سیاسی و نظامی و دیپلماتیک موجود در داخل کشور و اعلام آمادگی کامل از سوی مقامات مربوطه، دنیا و فضای سایبری نیز می تواند به عنوان یک جنگ پنهان و آثار آشکار  به عنوان یکی از گزینه احتمالی از سوی انصارالله یمن و حزب الله یمن و حتی جبهه مقاومت فلسطین علیه مواضع و زیرساخت های ایالات متحده صورت پذیرد.

ظرفیت و انگیزه های قوی در میان جوانان حزب الله، جبهه مقاومت فلسطین و انصارالله یمن در اجرای عملیات های سایبری گذشته و همچنین محبوبیت و نقش کلیدی سردار سلیمانی در رابطه با مبارزه با ترورسیم امریکایی-اسرائیلی در یک دهه اخیر را می توان تهدیدی بزرگ برای امریکا و خبیث ترین متحد آن یعنی اسرائیل در منطقه غرب آسیا قلمداد کرد. به نظر می رسد میزان پتانسیل و ظرفیت فضای جنگ سایبری در این رابطه جعبه سیاهی خواهد بود که به زودی جزئیات آن مشخص خواهد شد