Gerdab.IR | گرداب

تحلیلگران آمریکایی:

آسیب‌پذیری نیروگاه‌های هسته‌ای آمریکا در برابر حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹

این حقیقت که استاکس‌نت وجود دارد نشان می‌دهد که ما دیگر نمی‌توانیم تظاهر کنیم که حمله سایبری به زیربناهای حیاتی‌مان در حد یک تئوری است.

برخی تحلیل‌گران امنیت سایبری اعلام کردند که سیستم‌های کامپیوتری آمریکا که مسئولیت فعال نگه داشتن نیروگاه‌های آب، برق و انرژی هسته‌ای را بر عهده دارد در برابر برخی کرم‌های کامپیوتری، آسیب‌پذیر هستند.
 
به گزارش گرداب، شبکه خبری بلومبرگ نوشت: «این تحلیل‌گران خطاب به اعضای یکی از کمیته‌های سنای آمریکا گفتند که نرم‌افزار ویروسی "استاکس‌نت" که در ماه ژوئن کشف شد ظاهرا به طور حرفه‌ای طراحی شده و از چهار اشتباه امنیتی ویندوزهای میکروسافت که در گذشته ناشناخته بوده است برای ورود به سیستم‌های کامپیوتری استفاده کرده است.»
 
"مایکل اسانت"، رئیس هیئت ملی ناظران امنیت اطلاعاتی آمریکا در این‌باره گفت: «ما شدیدا در برابر این کرم‌ها آسیب‌پذیریم. دشمن‌مان بسیار خوش‌ساخت و کارآمد است.»
 
"جوزف لیبرمن"، رئیس کمیته امور دولتی و امنیت داخلی سنای آمریکا و "سوزان کالینز" از جمهوری‌خواهان ارشد این کمیته اعلام کرده‌اند که اظهارات این تحلیلگران را به واشنگتن منتقل کرده‌اند تا تداوم نگرانی‌هایی را که مانند ایمنی تاسیسات حیاتی آمریکا دارند نشان دهند.
 
لیبرمن در این‌باره گفت: «این حقیقت که استاکس‌نت وجود دارد نشان می‌دهد که ما دیگر نمی‌توانیم تظاهر کنیم که یک حمله سایبری به زیربناهای حیاتی‌مان در حد یک تئوری است.»
 
وی و کالینز تاکید کردند که حملاتی مانند حملات استاکس‌نت باید موجب شود قانونگذاران آمریکایی از بودجه مربوط به امنیت سایبری حمایت بیشتری کنند.
 
"دین ترنر" یکی از مدیران امنیتی شرکت سیمنتک گفت: «نرم‌افزار استاکس‌نت نشان‌دهنده محتمل بودن حملات سایبری در آینده است.»
وی گفت: «اینگونه تهدیدات قابلیت این را دارند که در سراسر جهان گسترش یابند.»
 
منبع: ایسنا