Gerdab.IR | گرداب

رقیب چینی گوگل

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹

رئیس و مدیر اجرایی شرکت ارائه دهنده خدمات جستجوی اینترنتی "بیدو" اعلام کرد این شرکت نسبت به هر موتور جستجوی دیگر در هر جایی از جهان، بیشترین میزان جستجوهای اینترنتی را انجام می‌‌دهد.

مدیر شرکت "بیدو" اعلام کرد موتور جستجوی این شرکت نسبت به هر موتور جستجوی دیگری در جهان بیشترین میزان جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص داده و حتی تعداد کاربران آن از گوگل نیز بیشتر است.

به گزارش گرداب، ابررایانه چینی‌ها به صورت رسمی به عنوان پرسرعت‌ترین و قدرتمندترین ابر رایانه جهان معرفی شد و ابر رایانه "تیانهه" چینی‌ها به این شکل گوی سبقت را از "جاگوار" ربود. اما ظاهرا چینی‌ها قصد دارند به زودی تمامی برترین جایگاه‌های جهان را به خود اختصاص دهند و از این رو حتی با غول جستجوی جهان، موتور جستجوی گوگل نیز درافتاده‌اند.

"رابین لی" رئیس و مدیر اجرایی شرکت ارائه دهنده خدمات جستجوی اینترنتی "بیدو" اعلام کرد این شرکت نسبت به هر موتور جستجوی دیگر در هر جایی از جهان، بیشترین میزان جستجوهای اینترنتی را انجام می‌‌دهد.

با وجود اینکه بیدو یک موتور جستجوی چینی است اما در بازار سهام NASDAQ آمریکا حضور داشته و سهام آن از 40 دلار در ابتدای سال به بیش از 100 دلار رسیده است. لی می‌گوید: «زمانی که این شرکت را پایه گذاری می‌کرده است هرگز تصور نمی‌کرده بتواند به چنین سودی دست پیدا کند.»

بر اساس گزارش فاکس نیوز، وی همچنین می‌گوید "بیدو" نسبت به هر موتور جستجوی دیگری در جهان بیشترین میزان جستجو را انجام می‌دهد و بر اساس تخمینهایی که لی انجام داده، 99 درصد از سهام بازار 420 میلیون کاربر اینترنت چینی را تحت پوشش خود قرار داده که بازار تلفنهای همراه نیز بخشی از آن است.

منبع: مهر