Gerdab.IR | گرداب

نیویورک تایمز:

استاکس‌نت کار اسرائیل بود

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹

یک روزنامه آمریکایی نوشت، استاکس‌نت به صورت دقیق برای خارج کردن دستگاه‌های سانتریفیوژ از کنترل ایران، طراحی شده است.

یک روزنامه آمریکایی با افشای راز ویروس استاکس‌نت نوشت که این ویروس از سوی اسرائیل برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طراحی شده بود.
 
به گزارش گرداب، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: کارشناسانی که روی ویروس استاکس‌نت کار کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌‌اند که این ویروس به صورت دقیق برای خارج کردن دستگاه‌های سانتریفیوژ از کنترل ایران، طراحی شده است.
 
این روزنامه نوشت که با وجود اینکه نتایج به دست آمده قطعی نشده، اما به وضوح راز این ویروس که مدتی قبل به تأسیسات هسته‌ای ایران و هند و اندونزی حمله کرد را فاش کرده است.
 
نیویورک‌تایمز به صورت تلویحی رژیم صهیونیستی را مسئول طراحی این ویروس دانسته و تأکید کرده که منبع انتشار این ویروس نامشخص است، اما در هنگام سؤال از مقامات اسرائیلی که آیا اسرائیل در ورای این حمله الکترونیک بوده است یا نه، لبخند می‌زنند.
 
نتایج جدید، اهداف و برنامه‌های خاص، استاکس‌نت را محدود کرده است اما تحلیل‌گران معتقدند که این ویروس می‌تواند با ایجاد تغییرات سریع در سرعت دوران موتور‌های محرک در سانتریفیوژها و تغییر سریع آنها در بالا و پایین رفتن، خسارت‌هایی را به آنها وارد کند.
 
این در حالی است که ایران مدتی پیش اعلام کرد که این ویروس را به طور کامل شناسایی و مهار کرد و مشکلات ناشی از حضور آن در سامانه‌های هسته‌ای ایران مرتفع شد.
 
با بروز این مشکلات، نگرانی‌های بین‌المللی در مورد آغاز جنگ جهانی الکترونیک در دنیا ابعاد جدیدتری به خود گرفته است.
 
منبع: مشرق