Gerdab.IR | گرداب

سرويس تازه گوگل به كام هكرها

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹

سرويس Instant Previews اگر چه در ظاهر به نفع كاربران است، اما در دراز مدت مي‌تواند به ابزاري خطرناك براي هكرها و ويروس نويسان مبدل شود.

متخصصان امنيتي به گوگل در مورد راه اندازي سرويس تازه‌اي كه زمینه سوءاستفاده هكرها و ويروس نويسان را فراهم مي‌آورد، هشدار دادند.

به گزارش گرداب به نقل از وي‌تري، سرويس Instant Previews به كاربران امكان مي‌دهد بعد از انجام جستجو و قبل از باز كردن صفحاتي كه عناوينشان فهرست شده، محتواي آنها را در صفحات كوچك پيش فرض مشاهده كنند.

اين قابليت اگر چه در ظاهر به نفع كاربران است، اما در دراز مدت مي‌تواند به ابزاري خطرناك براي هكرها و ويروس نويسان مبدل شود.

اين سرويس به طور مرتب و دائمي به روز نمي‌شود، لذا امنيت چنداني ندارد. به بيان ديگر پيش نمايش صفحات مختلف از طريق اين سرويس ممكن است قديمي و مربوط به گذشته باشند و هكرها از همين حقه براي گنجاندن كدهاي مخرب خود در آدرس‌هايي كه قبلاً پرطرفدار و پربازديد بوده سوءاستفاده كنند.

مقامات گوگل به طور ضمني اين مسئله را تاييد كردند، اما مي‌گويند كه در اين مورد اغراق شده است، زيرا ابزار متنوع ديگري در گوگل براي پي بردن به آلوده بودن يا نبودن صفحات مختلف در نظر گرفته شده كه نگراني‌هاي موجود را برطرف مي‌كند.
با اين حال آنان قول داده اند كه مسئله را بررسي كنند.

منبع: فارس