Gerdab.IR | گرداب

هراس آمريكایي‌ها از حمله "استاكس‌نت"

تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۸۹

بر اساس بررسي‌هاي وزارت امنيت داخلي آمريكا اين كرم قادر به سرقت اطلاعات حساس و محرمانه و دستكاري زيرساخت‌هاي حياتي در آمريكاست.

كارشناسان امنيتي در آمريكا هشدار داده‌اند كه ويروس استاكس نت امنيت زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات را در اين كشور هم تهديد مي‌كند.

به گزارش گرداب، به نقل از فارس كميته امنيت داخلي مجلس سناي آمريكا هم با انتشار گزارشي در اين مورد تصريح كرده كه اين كرم پيچيده مي‌تواند امنيت بسياري از زيرساخت‌هاي حياتي در داخل خاك آمريكا را به خطر بيندازد.

در بخشي از اين گزارش آمده است: ما در مورد آينده استاكس‌نت نگرانيم و كدهاي تشكيل‌دهنده اين كرم مي‌توانند سيستم‌هاي فراواني را كنترل كنند و به زيرساخت‌هاي مختلف حمله كنند. بر اساس بررسي‌هاي وزارت امنيت داخلي امريكا اين كرم قادر به سرقت اطلاعات حساس و محرمانه و دستكاري زيرساخت‌هاي حياتي در آمريكاست.

اين كرم مخرب بيش از 4000 كاركرد مختلف دارد و حجم كدنويسي در آن با پيشرفته‌ترين نرم افزارهاي تجاري كه در مقياس وسيع مورد استفاده قرار مي‌گیرند قابل مقايسه است.

اين كرم كه گفته مي‌شود ابتدا تاسيسات هسته اي ايران را هدف قرار داده بود در هند، اندونزي و پاكستان هم مشاهده شده است، اما حال خود آمريكايي‌ها هم از بلاي اين كرم در امان نمانده‌اند و نگران مشكل‌آفريني آن هستند.

در حالي كه هنوز هيچ شخص يا گروهي مسئوليت نگارش و طراحي اين كرم مخرب را بر عهده نگرفته است، تحليلگران مستقل، دولتهاي غربي و سازمان‌هاي اطلاعاتي وابسته به آنها را در نگارش و انتشار كرم ياد شده دخيل مي‌دانند.