مشکوک شدن انگلیس به اقدام تازه گوگل

مشکوک شدن انگلیس به اقدام تازه گوگل
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

انگلیس تصمیم دارد درباره تصمیم گوگل مبنی بر متوقف کردن تبلیغات مبتنی بر ردیابی افراد تحقیقاتی انجام دهد، زیرا ممکن است چنین اقدامی غیر رقابتی باشد.

به گزارش گرداب؛ گوگل هفته گذشته اعلام کرد از این پس فناوری تبلیغاتی که مبتنی بر رصد افراد در وب سایت‌های مختلف است را پشتیبانی نخواهد کرد.

این اقدام به ایجاد موجی علیه این شرکت در صنعت تبلیغات منجر شد. زیرا فناوری تبلیغاتی گوگل در میلیون‌ها وب سایت استفاده می‌شود.

 انتقاد صنعت تبلیغات به گوگل

در همین راستا گروه MOW (متشکل از ناشران اخبار و شرکت‌های تبلیغاتی) در انگلیس نامه‌ای به سازمان رقابت و بازار‌های این کشور نوشته و از اقدام گوگل برای محدود کردن ردیابی کاربران توسط تبلیغ کنندگان انتقاد کرده‌اند.

این سازمان نیز تصمیم دارد در این باره تحقیقات گسترده‌ای انجام دهد.

مشکوک شدن انگلیس به اقدام تازه گوگل

البته سازمان رقابت و بازار‌های انگلیس از ماه ژانویه تحقیقاتی درباره این شرکت را آغاز کرد. در آن زمان گوگل اعلام کرده بود از سال آینده میلادی ردیابی افراد با کمک کوکی‌های طرف سوم را در مرورگر خود مسدود می‌کند. گروه MOW این اقدام را غیر رقابتی خوانده بود.

اکنون با گسترده‌تر شدن تحقیقات احتمالاً شواهد بیشتری از عملکرد ناعادلانه گوگل برای ارتقای کسب و کار خود مشاهده می‌شود.