Gerdab.IR | گرداب

مخترع وب هم فيس‌بوك را يك تهديد دانست

تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۸۹

"تيم برنرز لي‌" مخترع وب در اظهارنظري بي سابقه گفت كه سايت‌هايي مانند فيس بوك ماهيت مساوات‌گرا و جهاني وب را تهديد مي‌كنند.

"تيم برنرز لي‌" مخترع وب هم به جمع افرادي پيوست كه سايت‌هاي شبكه‌اي اجتماعي به خصوص فيس‌بوك را تهديدي براي اينترنت و وب مي‌دانند.

به گزارش گرداب به نقل از وي‌تري،‌ وي در اظهارنظري بي سابقه گفت كه سايت‌هايي مانند فيس بوك ماهيت مساوات‌گرا و جهاني وب را تهديد مي‌كنند.

به اعتقاد وي قرار بوده كه وب به طور مساوي براي همگان قابل دسترس باشد، اما فيس بوك و نمونه‌هاي مشابه آن در اين راستا حركت نمي‌كنند.

وي در مقاله‌اي نوشته كه برخي سايت‌هاي شبكه‌اي اجتماعي با نحوه عملكرد خود و ديوار كشيدن ميان كاربرانشان با جهان خارج از فيس‌بوك روند نامناسبي را در پيش گرفته‌اند و عملاً وب را به جزيره‌هايي مجزا از يكديگر تبديل كرده‌اند.

"برنرز لي" از اينكه اين شبكه‌ها اطلاعات مربوط به كاربرانشان را حبس مي‌كنند به شدت انتقاد كرد و شبكه‌هاي اجتماعي بزرگ مانند Facebook ،‌LinkedIn ،‌Friendster را در اين زمينه مقصر دانست.

به گفته وي، اين اطلاعات با حفظ حريم شخصي كاربران بايد مانند ديگر اطلاعات موجود در وب قابل دسترس باشد. اما اين سايت‌ها به محصور كردن اطلاعات كاربران در ديتابيس‌هاي خود براي كسب سود بيشتر تلاش مي‌كنند.

وي در پايان گفت كه اين سايت‌هاي شبكه‌اي در حال ايجاد فضاهاي انحصاري در اينترنت هستند كه اين مسئله نوآوري را محدود مي‌كند.

منبع: فارس