Gerdab.IR | گرداب

رشد بازار بیمه سایبری در سال ۲۰۲۱

رشد بازار بیمه سایبری در سال ۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

طبق تحقیقات اخیر شرکت بیمه Finaria.it، پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی بیمه سایبری در سال ۲۰۲۱، ۲۱% رشد کرده و ارزش آن به ۹.۵ میلیارد دلار برسد.

به گزارش گرداب، علت این رشد، افزایش تهدیدات سایبری‌ای است که در وضعیت فعلی کرونا و با کار کردن از راه دور وخیم‌تر نیز شده است. از آن‌جایی که سازمان‌های بیش‌تری به دنبال محافظت از خود در برابر تهدیدات مخرب سایبری هستند، Finaria پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار بیمه تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰.۴ میلیارد دلار برسد.

تجزیه و تحلیل‌های ارائه شده توسط این شرکت نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم کل مطالبات بیمه سایبری بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ مربوط به بخش بهداشت و درمان بوده است؛ بخشی که با شیوع کووید ۱۹ بیش از حد، مورد حملات سایبری قرار گرفته است. به دنبال آن، بخش IT و ارتباطات از راه دور، خرده فروشی، عمده فروشی و بخش‌های تولیدی بیش‌ترین درخواست را برای بیمه داشته‌اند.
حدود سه چهارم مطالبات در این دوره شامل موضوعات بیمه‌ای مرتبط با پاسخ‌گویی به حوادث و مدیریت بحران بود. نقض حریم خصوصی در جایگاه دوم و اخاذی سایبری در جایگاه سوم قرار داشت.

در نیمه اول سال ۲۰۲۰، حملات باج افزار بزرگ‌ترین علت مطالبات بیمه سایبری در آمریکای شمالی بودند.
همچنین گزارش موسسه Ponemon در اوایل سال ۲۰۲۰ نشان داد که بخش بهداشت و درمان با ۷.۱۳ میلیون دلار به ازای هر حمله، سنگین‌ترین جریمه را برای حملات سایبری دارد.

بعد از آن بخش، به ترتیب بخش انرژی با ۶.۳۹ میلیون دلار جریمه در جایگاه دوم، بخش خدمات مالی با ۵.۸۵ میلیون دلار در جایگاه سوم، بخش دارو با ۵.۰۶ میلیون دلار در جایگاه چهارم و بخش تکنولوژی با ۵.۰۴ میلیون دلار در جایگاه پنجم قرار دارند.
Finaria.it اظهار داشت: «با گذشت سال‌ها، حملات سایبری و دستکاری داده‌ها به یکی از بزرگ‌ترین خطرات در بخش‌های تجاری تبدیل شده و ضربه مالی سنگینی به شرکت‌ها و سازمان‌های سراسر جهان وارد کرده است.
رشد بازار بیمه سایبری در سال ۲۰۲۱
با افزایش داده‌های کاربردی در بخش‌های تجاری، سازمان‌ها بیش‌تر در معرض خطر این حملات قرار می‌گیرند و به پوشش بیمه‌ای برای مقابله با آن‌ها، نیاز بیش‌تری پیدا می‌کنند. اگر سازمانی طی حمله‌ای متحمل ضربه سنگین مالی شود، شاید منابع کافی برای حل این مشکل و جبران خسارت را نداشته باشد. بیمه امنیت سایبری می‌تواند از آن‌ها پشتیبانی کند و اجازه ندهد که حملات سایبری، فعالیت آن‌ها را مختل سازد.»

در اوایل سال ۲۰۲۰، طی تحقیقی مشخص شد که بیش از ۸۰% مشاغل انگلستان بیمه سایبری ندارند. درحالی که طبق مطالعه دیگری، کمتر از ۱۳% از کسب‌وکار‌های متوسط و کوچک در انگلیس دارای بیمه سایبری هستند. توجه بیشتر به بیمه سایبری در کشور ما که تقریباً با این مفهوم و کسب‌وکار آن غریبه است، می‌تواند پیشرفت چشمگیری را در افزایش امنیت سایبری شرکت‌ها و سازمان‌ها ایجاد کند.