Gerdab.IR | گرداب

ابداع هوش مصنوعی برای استخراج تمام اجزای فایل‌های ویدئویی

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹

به تازگی فناوری هوش مصنوعی ابداع شده که با استفاده از آن می‌توان متن، صدا و جزئیات بصری فایل‌های ویدئویی را تشخیص داده و از آن استخراج کرد.

ابداع هوش مصنوعی برای استخراج تمام اجزای فایل‌های ویدئویی

به گزارش گرداب، فناوری یادشده که توسط فیس‌بوک عرضه شده با بررسی فایل‌های ویدئویی عادی و عرضه شده از طریق این شبکه اجتماعی می‌تواند محتوای آن‌ها را به طور کامل درک و طبقه بندی کند.

فیس‌بوک مدعی است هوش مصنوعی یادشده را با هدف ارتقای دقت ویدئو‌های توصیه شده به دیگر کاربران طراحی کرده است. یکی دیگر از اهداف کاربرد این هوش مصنوعی تسریع در بررسی انبوه ویدئو‌های آپلود شده در فیس‌بوک است تا مشخص شود آیا آن‌ها با سیاست‌های این شبکه اجتماعی سازگاری دارند یا خیر.

فیس‌بوک می‌گوید از هوش مصنوعی یادشده برای ارتقای دقت ویدئو‌های توصیه شده به کاربران در اینستاگرام استفاده کرده است. دقت این سیستم هوش مصنوعی در زمینه تشخیص حرکات و اصوات مختلف در ویدئو‌ها بالا توصیف شده و ادعا شده که می‌تواند به خوبی کلمات و اصطلاحات مربوط به نفرت پراکنی را در هر ویدئو شناسایی کند.


ابداع هوش مصنوعی برای استخراج تمام اجزای فایل‌های ویدئویی
قرار است فناوری یادشده با ویدئو‌هایی با زبان‌های مختلف کشور‌های گوناگون سازگار شده و منحصر به چند زبان محدود باقی نماند. فیس‌بوک مدعی شده حریم شخصی و جزئیات اطلاعات استخراج شده از هر ویدئو محفوظ باقی خواهد ماند.