Gerdab.IR | گرداب

روسیه سرعت دسترسی به توییتر را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

روسیه سرعت دسترسی به توییتر را به این علت که توییتر محتوا‌های ممنوعه را از پلتفرم خود حذف نمی‌کند، کاهش خواهد داد.

روسیه سرعت دسترسی به توییتر را کاهش می‌دهد
به گزارش گرداب، Roskomnadzor تهدید کرد که این سرویس را به طور کامل مسدود خواهد کرد و هم‌چنین اضافه کرد که از روز چهارشنبه تا کنون ۳۰۰۰ پست با محتوای غیرقانونی وجود دارند.
توییتر مانند سایر رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده، در روسیه بیش‌تر توسط متحدان Alexei Navalny که از منتقدان کرملین (Kremlin) است، استفاده می‌شود. زندانی شدن این منتقد در ماه گذشته، اعتراضات سراسری مردم را به همراه داشت.

نهاد تنظیم مقررات، در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود گفت: «کاهش سرعت برای همه‌ی دستگاه‌های تلفن همراه و نیمی از دستگاه‌های غیر موبایلی اعمال خواهد شد.»
در این گزارش آمده است: «اگر هم‌چنان توییتر بدون توجه به الزامات قانونی به این کار خود ادامه دهد، اقدامات اجرایی مطابق با مقررات نظارتی (حتی تا مسدودیت کامل) انجام خواهد شد.»

روسیه سرعت دسترسی به توییتر را کاهش می‌دهد
توییتر نیز نظر خود را در این باره در قالب ایمیلی که در آن درخواست مطرح شده بود‍‍، اعلام نکرد.
این اقدام روز چهارشنبه مسکو با هدف اعمال نفوذ بیش‌تر روی رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده آمریکا، که طبق گفته‌ی مقامات، ناشی از عدم پیروی از قوانین روسیه است، انجام گرفت.

در ماه دسامبر ۲۰۲۰، مجلس عوام پارلمان روسیه از جریمه‌های سنگین جدید برای پلتفرم‌هایی که محتوا‌های ممنوعه را حذف نمی‌کنند، حمایت کرد. هم‌چنین لایحه‌ی دیگری را که برای کسب مجوز محدود کردن این پلتفرم‌ها در صورت تبعیض قائل شدن برای رسانه‌های روسی ارائه شده بود، مورد حمایت قرار داد.