Gerdab.IR | گرداب

انگلیس، شورای امنیت سایبری راه اندازی کرد

انگلیس، شورای امنیت سایبری راه اندازی کرد
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

شورای امنیت سایبری انگلستان به عنوان یک نهاد مستقل در زمینه امنیت سایبری کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش گرداب، شورای امنیت سایبری انگلستان که یک سازمان خودتنظیمی مسئولِ توسعه‌ی فرصت‌های شغلی و استاندارد‌های حرفه‌ای در بخش امنیت سایبری است، رسماً به عنوان یک نهاد مستقل کار خود را آغاز کرده است. تمامی مقدمات و مراحل ایجاد این شورا انجام شده و این به آن معنی است که این شورا از تشکیلات تحت رهبری اتحاد امنیت سایبری خارج شده است.


این شورا نمایند‌ه‌ی مشاغل امنیت سایبری است که هدف آن رشد مهارت‌های سایبری در انگلیس است. کار این شورا شامل همکاری با دولت، صنعت و دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی ماهر، آگاهی‌رسانی به افرادی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند و در اختیار قرار دادن ابزار و منابع موردنیاز به افرادی که در حال حاضر در زمینه‌ی امنیت سایبری مشغول فعالیت هستند، می‌شود.


انگلیس، شورای امنیت سایبری راه اندازی کرد
دولت انگلستان در سال ۲۰۱۸ تصمیم به تشکیل شورای امنیت سایبری گرفت و در ماه فوریه ۲۰۲۱ خبر آغاز به کار این شورا به عنوان یک نهاد مستقل، تا پایان مارس ۲۰۲۱ اعلام شد. در اوایل ماه مارس، چهار عضو هیئت مدیره این شورا مشخص شدند.
اولویت‌های این شورا، تعیین تیم رهبری برای کار در کنار هیئت مدیره و استخدام پرسنل برای یافتن افراد با استعداد و متخصص در زمینه‌ی امنیت سایبری و همکاری در ارتقای اخلاق حرفه‌ای است. این شورا هم‌چنین توسط NCSC برای شرکت در کنفرانس امنیت سایبری دولت انگلیس (CYBERUK)، در ماه مه دعوت شده است.


دکتر کلودیا ناتانسون (Dr Claudia Natanson)، رئیس هیئت مدیره شورا، گفت: «این شورا فعالیت‌های سازمان The Formation Project را دنبال خواهد کرد. در چند ماه آینده پس از استخدام نیرو، کار خود را آغاز خواهیم کرد. هم‌چنین با دولت همکاری کرده تا از پیشرفت این حرفه و رسیدن به اهدافی که برای این شورا تعریف شده است، اطمینان حاصل کنیم. اعضای هیئت امنا تمام تلاش خود را برای پیشبرد این اهداف انجام خواهند داد.»


با راه اندازی این شورا، سازمان ISC (۲) که یک انجمن غیرانتفاعی از متخصصان امنیت سایبری و بخشی از اتحادیه امنیت سایبری است، خواستار همکاری مضاعف برای تربیت نیروی ماهر شد. کلار روسو (Clar Rosso)، مدیرعامل این انجمن، گفت: «تشکیل این شورا باعث ایجاد وحدت بیش‌تر بین بخش‌های مختلف در امنیت سایبری می‌شود. باید از این فرصت استفاده کرده و در این زمینه پیشرفت کنیم. برای موفقیت شورا، همه‌ی اعضا و سازمان‌ها، لازم است که با یک‌دیگر همکاری کنند و حمایت خود را از این شورای نوپا نشان دهند.»