Gerdab.IR | گرداب

Hacker Games؛ یک بازی برای تقویت مهارت کدنویسی

Hacker Games؛ یک بازی برای تقویت مهارت کدنویسی
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

شرکت Veracode، رویداد Veracode Hacker Games را با هدف تشویق افراد به یادگیری مهارت کدنویسی برگزار کرد.

به گزارش گرداب، این رویداد به مدت حدودا دو هفته از ۱۵ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۱، بین تیم‌های علوم کامپیوتری و امنیت سایبری هشت دانشگاه برجسته در انگلستان و ایالات متحده به صورت مسابقه‌ی دانشگاهی برگزار می‌شود.

برای شرکت‌کنندگان جوایزی در نظر گرفته شده است و Veracode به اولین دانشگاه با بهترین عملکرد ۱۰۰۰۰ دلار و به دومین دانشگاه ۵۰۰۰ دلار اهدا خواهد کرد. هم‌چنین به تمامی دانشگاه‌های شرکت‌کننده، نرم افزار Veracode به مدت یک سال به صورت رایگان تعلق می‌گیرد.


شرکت‌کنندگان در این رویداد باید نقص‌های امنیتی خطرناک در برنامه‌های واقعی را پیدا کرده و آن‌ها را اصلاح کنند و از این طریق مهارت‌ها و تجربیات خود را بالا ببرند.


در ابتدا این روش به علت افزایش تعداد حملات سایبری به سازمان‌ها و پیچیده‌تر شدن آن‌ها، با حمایت دولت انگلستان ایجاد شد. برای مثال، طبق مطالعه‌ی انجام شده توسط دانشگاه مریلند (the University of Maryland) هکر‌ها به طور متوسط هر ۳۹ ثانیه یک‌بار حمله‌ای را انجام می‌دهند، در حالی که در بخش امنیت سایبری نیروی کافی برای مقابله با آن‌ها وجود ندارد. بر اساس گزارش National Center for Education Statistics، فقط ۳% از فارغ التحصیلان لیسانس در ایالات متحده دارای مهارت‌های مربوط به امنیت سایبری هستند.


Chris Wysopal، بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری در Veracode، گفت: «با افزایش فشار روی برنامه‌نویسان برای ارائه نرم‌افزاری کارآمد و ایمن در برابر حملات سایبری، کسب مهارت لازم در این زمینه کمک بزرگی خواهد بود.

متاسفانه آموزش کدنویسی ایمن، در سطح دانشگاه‌ها تقریباً وجود ندارد. ما این بازی را برای کمک به دانشگاه‌ها ساخته‌ایم تا کدنویسی ایمن را بخشی از آموزش‌های خود قرار دهند و مهارت‌های دانشجویان را در یک محیط آزمایشی، مشابه محیط واقعی بسنجند.»

Matt Warman، وزیر زیرساخت‌های دیجیتالی انگلستان، اعلام کرد: «این رویداد قدمی بزرگ برای امنیت سایبری در انگلستان است و با همکاری مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) امیدواریم که نسل جدیدی از نیرو‌های ماهر و کارآمد را تربیت کنیم.

Hacker Games؛ یک بازی برای تقویت مهارت کدنویسی

رویداد Veracode Hacker Games، جدیدترین و ابتکاری‌ترین روش‌های کدگذاری برای امنیت نرم‌افزار را به دانشجویان آموزش می‌دهد، که این کار به پیشرفت چشم‌انداز شغلی آن‌ها کمک بسیاری خواهد کرد. برای همه شرکت‌کنندگان در این مسابقه جذاب آرزوی موفقیت می‌کنم.»


دانشگاه ویرجینیا (University of Virginia)، تافتس (Tufts) و دانشگاه وارویک (University of Warwick) در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند.