Gerdab.IR | گرداب

ادعای یوتیوب مبنی بر این که قوانین نظارتی را بهتر از قبل اجرا می‌کند

ادعای یوتیوب مبنی بر این که قوانین نظارتی را بهتر از قبل اجرا می‌کند
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

یوتیوب اعلام کرد که افراد کمی می‌توانند ویدیو‌های مشکل‌دار از نظر محتوایی را قبل از حذف روی سایت ببینند.


به گزارش گرداب، در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۰، از هر ۱۰ هزار بازدید در یوتیوب حداکثر ۱۸ مورد مربوط به ویدیو‌هایی می‌شد که مشکل‌دار بودند و باید حذف می‌شدند. در حالی که این تعداد در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷، ۷۲ بازدید از هر ۱۰ هزار بازدید بود.


باید این را هم در نظر داشت که اگرچه این آمار و ارقام میزان عملکرد یوتیوب را در محدودکردن انتشار ویدیو‌های مشکل‌ساز ارزیابی می‌کند، اما این شرکت هنوز نیز به برخی از این نوع ویدیو‌ها اجازه‌ی آپلود شدن و قرارگرفتن روی سایت را می‌دهد.


بخش ارائه‌ی آمار، اخیراً به گزارش‌های اجرایی دستورالعمل‌های انجمن یوتیوب اضافه شده است که این گزار‌ش‌ها هر سه ماه یک‌بار برای شفاف‌سازی درمورد جزئیات ویدیو‌هایی که حذف می‌شوند، ارائه می‌شود.


این آمار نرخ بازدید ویدیو‌های مشکل‌ساز یا VVR نام دارد و تعداد بازدید‌ها از ویدیو‌هایی که دستورالعمل‌ها و قوانین یوتیوب را نقض می‌کنند و باید حذف شوند را نشان می‌دهد.

ادعای یوتیوب مبنی بر این که قوانین نظارتی را بهتر از قبل اجرا می‌کند
این آمار هم‌چنین به یوتیوب کمک می‌کند تا میزان عملکرد مدیریتی خود را ارزیابی کند. هرچقدر VVR بیش‌تر باشد قبل از این که یوتیوب بتواند آن ویدیو را حذف کند، کاربران زیادی آن ویدیو را می‌بینند و بالعکس؛ هر چقدر VVR کم‌تر باشد، یوتیوب بهتر و سریع‌تر می‌تواند محتوای ممنوعه را حذف کند.


یوتیوب از زمان شروع شمارش بازدیدها، نموداری را ارائه کرده است که این نمودار، سیر نزولی را نشان می‌دهد.
جنیفر اوکانر (Jennifer O’Connor)، مدیر خدمات امنیتی، به خبرنگاران گفت که مطابق این نمودار تعداد بازدید‌ها برای ویدیو‌های مخرب از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۸ با افت شدیدی روبرو بوده است و آن نیز به علت تشخیص خودکار این نوع ویدیو‌ها توسط سایت بوده و نه به دلیل گزارشات کاربران. هدف شرکت، به صفر رساندنِ این رقم است.


ویدیو‌هایی که فقط قوانین تبلیغاتی یوتیوب را نقض می‌کنند و نه قوانین کلی انجمن را، جزو آمار VVR محسوب نمی‌شوند و در نتیجه حذف نخواهند شد.

جنیفر اوکانر در ادامه اضافه کرد: «تیم یوتیوب از این آمار برای ارزیابی عملکرد خود استفاده می‌کند تا بداند تا چه حد از کاربران در برابر محتوا‌های نامناسب محافظت می‌کند. در صورت افزایش این آمار و ارقام، اعضای تیم می‌توانند تغییراتی را در اولویت‌بندی ویدیو‌های نامناسبی که باید حذف شوند، ایجاد کنند. چون هدف اصلی ما محافظت از کاربران است.»