Gerdab.IR | گرداب

توییتر در تلاش برای خرید کلاب هاوس به قیمت 4 میلیارد دلار

توییتر در تلاش برای خرید کلاب هاوس به قیمت 4 میلیارد دلار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

توییتر قبلاً رقیب برنامه‌ی محبوب اجتماعی صوتی به نام Clubhouse بود، اما در حال حاضر ظاهراً در حال بحث برای خرید این برنامه است.

به گزارش گرداب، بلومبرگ نوشته است که توییتر در رابطه با خرید برنامه‌ی کلاب هاوس به قیمت چهار میلیارد دلار با آن شرکت گفت‌وگو کرده است.


گزارش شده که بحث آن‌ها متوقف شده و دلیل آن مشخص نیست. هم‌چنین معلوم نیست که ابتدا توییتر خرید این برنامه را پیشنهاد داده یا خود شرکت کلاب هاوس. بلومبرگ روز سه شنبه، 6 آوریل، گزارش داد که کلاب هاوس در حال جمع‌آوری سرمایه با ارزش چهار میلیارد دلار است. شاید این مقدار نتیجه‌ی بحث‌های این دو شرکت باشد یا کلاب هاوس آن را این طور نشان می‌دهد.


کلاب هاوس سال 2020 راه اندازی شد و ایده‌ی میزبانی مکالمات صوتی زنده را گسترش داد. افراد مشهور، مدیران فناوری و افراد عادی همه از این برنامه برای تشکیل اتاق گفت‌وگو استفاده می‌کنند.
بیش از ده میلیون نفر این برنامه را دانلود کرده‌اند، که در حال حاضر فقط کاربران سیستم عامل iOS و افرادی که دعوت می‌شوند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

توییتر در تلاش برای خرید کلاب هاوس به قیمت 4 میلیارد دلار
این برنامه رقیبان زیادی از جمله توییتر (Twitter)، فیسبوک (Facebook)، لینکدین (LinkedIn)، اِسلک (Slack) و دیسکورد (Discord) را دارد. این پلتفرم‌ها از گذشته دارای سایت اصلی با ظرفیت میلیون‌ها کاربر و اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و iOS بوده‌اند. اما در عوض کلاب هاوس هم‌چنان در حال پیشرفت است.


این شرکت در چند ماه گذشته کارمندان و مهندسانی را برای ساختن اپلیکیشن اندروید استخدام کرده است و در هفته‌ی جاری، قابلیت انعام‌دادن را اضافه کرده تا محتواسازان از این طریق بتوانند درآمد کسب کنند. (بر اساس گفته‌های شرکت، این شرکت سودی از درآمد محتواسازان دریافت نمی‌کند.)


Twitter Spaces نیز برای اندروید و iOS راه‌اندازی شد و قرار است نسخه‌ی وب آن در همین ماه با قابلیت میزبانی برای همه‌ی کاربران، راه‌اندازی شود. توییتر دلیل خاصی برای خرید کلاب هاوس ندارد، مگر این که هدفش از بین بردن رقیب و استفاده از محبوبیت آن باشد.


به هر حال، هردوی این شرکت‌ها تلاش خواهند کرد تا به یک شبکه پیشرو در دنیای شبکه‌های اجتماعی صوتی تبدیل شوند.