Gerdab.IR | گرداب

توییتر؛ تایید هویت دو عاملی به زودی تغییر می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

به زودی در توییتر استفاده از کلید امنیتی تنها روش برای تایید هویت دو عاملی خواهد بود.

تایید هویت دو عاملی تغییر می‌کند

به گزارش گرداب، توییتر روز دوشنبه ۱۵ مارس ۲۰۲۱، اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی به‌روزرسانی جدید است. در این به‌روزرسانی، برای تایید هویت دو عاملی (۲FA) فقط می‌توان از کلید‌های امنیتی استفاده کرد. در حال حاضر علاوه بر کلید امنیتی، باید روش‌های دریافت پیامک یا یک برنامه‌ی تایید اعتبار (authenticator) را به عنوان پشتیبان فعال کنید.

هرچند برنامه‌های تایید هویت مانند Google Authenticator یا Authy امنیت بهتری نسبت به کد‌های پیامکی برای تایید هویت دو عاملی دارند، اما استفاده از کلید‌های امنیتی (کلید‌های فیزیکی که با USB یا بلوتوث به رایانه متصل می‌شوند) ایمن‌ترین راه برای حفاظت از حساب کاربری آنلاین هستند. به این علت که کاربران نیازی به تایپ کردن کد، که ممکن است توسط شخص ثالثی رهگیری شود، ندارند.

کلید امنیتی در مرورگر شما از طریق رمزنگاری امضا شده و هویت‌تان را تایید می‌کند. یکی دیگر از فواید استفاده از این روش این است که کاربران برای ورود به حساب‌های خود نیازی به ثبت اطلاعات شخصی اضافی مانند شماره تلفن همراه را ندارند.

توییتر هم‌چنین در روز دوشنبه ۱۵ مارس گفت: «استفاده از چندین کلید امنیتی برای یک حساب کاربری مجاز خواهد بود. در حالی که تا الان، علاوه بر روش‌های دیگر ۲FA، فقط از یک کلید امنیتی برای هر حساب کاربری استفاده می‌شد.»

تایید هویت دو عاملی تغییر می‌کند

در ماه دسامبر ۲۰۲۰، توییتر اعلام کرده بود که هنگام ورود کاربران به این برنامه از طریق تلفن همراه‌شان، از کلید‌های امنیتی برای حساب‌هایی که تایید هویت دوعاملی را فعال کردهاند، پشتیبانی می‌کند.

سخنگوی توییتر هم‌چنین اضافه کرد: «هنوز مشخص نیست که این روش چه زمانی عملی خواهد شد.»