Gerdab.IR | گرداب

شناسایی فردی که می‌خواست دیتاسنتر شرکت آمازون را منفجر کند

شناسایی فردی که می‌خواست دیتاسنتر شرکت آمازون را منفجر کند
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

مقامات پلیس فدرال آمریکا موفق به شناسایی مردی شده اند که ساکن تگزاس بوده و قصد داشت یکی از دیتاسنتر‌های شرکت آمازون را منفجر کند.

به گزارش گرداب، این فرد ست آرون پندلی نام دارد و به دنبال آن بود که دیتاسنتر شرکت آمازون در ویرجینیا را منفجر کند. این دیتاسنتر به کاربران امکان می‌داد تا به خدمات مختلف تحت وب دسترسی داشته باشند.

هدف وی از این کار ناممکن کردن دسترسی نهاد‌های فدرال دولت آمریکا به اینترنت اعلام شده بود. این فرد معتقد است دولت آمریکا تنها در اختیار یک گروه محدود و خاص قرار گرفته و عموم مردم نمی‌توانند در سرنوشت خود نقش ایفا کنند. وزارت دادگستری آمریکا پندلی را یک تندروی داخلی توصیف کرده است.

شناسایی فردی که می‌خواست دیتاسنتر شرکت آمازون را منفجر کند
این فرد در جریان حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه نیز حضور داشته و اظهارات و فعالیت‌های وی در یک مجمع اینترنتی موجب حساسیت پلیس نسبت به وی و در نهایت دستگیری او شد. او در اظهارات خود هیچ نگرانی از بابت کشته شدن افراد دیگر در جریان منفجر کردن دیتاسنتر شرکت آمازون نداشته است.

احتمالا این فرد بعد از محاکمه به بیست سال زندان محکوم خواهد شد. آمازون در واکنش به انتشار این خبر اعلام کرده که برای حفظ امنیت دیتاسنتر‌های خود به طور جدی تلاش خواهد کرد.