Gerdab.IR | گرداب

تولید تراشه با قدرت یک تریلیون محاسبه در ثانیه برای خودرو‌ها

تولید تراشه با قدرت یک تریلیون محاسبه در ثانیه برای خودرو‌ها
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

شرکت ان ویدیا از تولید تراشه‌ای به نام درایو آتلان خبر داده که برای افزودن قابلیت‌های جدید به خودرو‌ها طراحی شده و می‌تواند بیش از یک تریلیون محاسبه را در ثانیه انجام دهد.

به گزارش گرداب، تراشه جدید ان ویدیا قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار بیاید و جایگزینی برای تراشه اوریون است که هم اکنون توسط ان ویدیا برای استفاده در خودرو‌ها تولید می‌شود.

هنوز اطلاعات فنی چندانی در مورد تراشه مذکور منتشر نشده، اما ان ویدیا می‌گوید تراشه مذکور دارای یک پردازنده گرافیکی قدرتمند و هسته‌های جدید‌ای آر ام بر روی پردازنده مرکزی خود است. یک واحد جدید برای پردازش داده موسوم به بلوفیلد نیز بر روی این تراشه نصب می‌شود که برای انجام پردازش‌های حجیم مربوط به هوش مصنوعی قابل استفاده خواهد بود.

اجرای سریع این پردازش‌ها در خودرو‌های خودران ضروری است تا آن‌ها بتوانند به سرعت برای انتخاب مسیر مناسب تصمیم بگیرند. در واقع تراشه آتلان درایو نقش یک پردازنده مرکزی را برای خودرو‌های نسل جدید و خودران ایفا می‌کند. ان ویدیا قصد دارد سال آینده تراشه دیگری به نام اورین را نیز عرضه کند که می‌تواند ۲۵۴ تریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد.