Gerdab.IR | گرداب

تشکیل گروهی برای تایید اصالت محتوا / منع جدید برای کلاهبرداری در اینترنت

تشکیل گروهی برای تایید اصالت محتوا / منع جدید برای کلاهبرداری در اینترنت
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

چند شرکت بانفوذ ائتلافی تشکیل داده‌اند که هدف از آن کاهش میزان نشر اطلاعات غلط و کلاهبرداری‌ها در اینترنت است.

به گزارش گرداب، این ائتلاف برای اثبات و اصالت محتوا (C۲PA) که یک پروژه بنیاد توسعه مشترک است، توسط Adobe، Arm، BBC، Intel، Microsoft و Truepic که یک پلتفرم برای تایید نشر عکس و ویدیو است، تشکیل شده است. اعضای این ائتلاف قصد دارند که با همکاری هم استاندارد‌های فنی را برای تایید منابع محتوای رسانه‌ای ایجاد کنند.

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سازمان‌های عضو C۲PA با هم همکاری خواهند کرد تا مشخصات منبع محتوا را برای انواع فرمت‌های رایج توسعه دهند تا ناشران، محتواسازان و استفاده‌کنندگان بتوانند منبع یک عکس، ویدیو، پیام صوتی و هرگونه مستنداتی را به راحتی پیدا کنند. این مشخصات فنی شامل اطلاعات مرتبط با هر منبع و نحوه ارائه و ذخیره اطلاعات و شواهدی است که نشان می‌دهد این اطلاعات دستکاری شده‌اند یا خیر.»
طبق استاندارد C۲PA، هر سیستم عامل آنلاینی می‌تواند از C۲PA برای حفظ و خواندن محتوای دیجیتالی مبتنی بر مقصد استفاده کند. این ائتلاف امیدوار است که اقداماتش به افزایش اعتماد نسبت به محتوای آنلاین کمک کند.

تشکیل گروهی برای تایید اصالت محتوا / منع جدید برای کلاهبرداری در اینترنت
مدیرعامل Truepic، جفری مک گرگور (Jeffrey McGregor)، در این رابطه می‌گوید: «C۲PA امکان توزیع محتوای درست دیجیتالی را افزایش خواهد داد.»
اعضای ائتلاف می‌گویند که همکاری با سازندگان تراشه، سازمان‌های خبری، شرکت‌های نرم افزاری و پلتفرم‌ها برای تسهیل و توسعه این استاندارد و ایجاد یک اکوسیستم، لازم است و بسیار حائز اهمیت است.

اریک هورویتس (Eric Horvitz)، مدیر ارشد علمی و مدیر اجرایی پروژه مایکروسافت، می‌گوید: «پیشرفت تکنولوژی به گسترش اطلاعات جعلی در اینترنت کمک کرده است و باید برای مقابله با آن اقداماتی را در نظر گرفت. ما به عنوان محقق و کارشناس فنی وظیفه داریم برای مقابله با این چالش بزرگ، رویکرد‌های فنی و اجتماعی صحیحی را در پیش بگیریم. به همین دلیل، نسبت به روش‌های تایید منبع و اصالت محتوای آنلاین امیدواریم.»