چند شرکت بانفوذ ائتلافی تشکیل دادهاند که هدف از آن کاهش میزان نشر اطلاعات غلط و کلاهبرداریها در اینترنت است.
به گزارش گرداب، این ائتلاف برای اثبات و اصالت محتوا (C۲PA) که یک پروژه بنیاد توسعه مشترک است، توسط Adobe، Arm، BBC، Intel، Microsoft و Truepic که یک پلتفرم برای تایید نشر عکس و ویدیو است، تشکیل شده است. اعضای این ائتلاف قصد دارند که با همکاری هم استانداردهای فنی را برای تایید منابع محتوای رسانهای ایجاد کنند.
سخنگوی مایکروسافت در بیانیهای اعلام کرد: «سازمانهای عضو C۲PA با هم همکاری خواهند کرد تا مشخصات منبع محتوا را برای انواع فرمتهای رایج توسعه دهند تا ناشران، محتواسازان و استفادهکنندگان بتوانند منبع یک عکس، ویدیو، پیام صوتی و هرگونه مستنداتی را به راحتی پیدا کنند. این مشخصات فنی شامل اطلاعات مرتبط با هر منبع و نحوه ارائه و ذخیره اطلاعات و شواهدی است که نشان میدهد این اطلاعات دستکاری شدهاند یا خیر.»
طبق استاندارد C۲PA، هر سیستم عامل آنلاینی میتواند از C۲PA برای حفظ و خواندن محتوای دیجیتالی مبتنی بر مقصد استفاده کند. این ائتلاف امیدوار است که اقداماتش به افزایش اعتماد نسبت به محتوای آنلاین کمک کند.
مدیرعامل Truepic، جفری مک گرگور (Jeffrey McGregor)، در این رابطه میگوید: «C۲PA امکان توزیع محتوای درست دیجیتالی را افزایش خواهد داد.»
اعضای ائتلاف میگویند که همکاری با سازندگان تراشه، سازمانهای خبری، شرکتهای نرم افزاری و پلتفرمها برای تسهیل و توسعه این استاندارد و ایجاد یک اکوسیستم، لازم است و بسیار حائز اهمیت است.
اریک هورویتس (Eric Horvitz)، مدیر ارشد علمی و مدیر اجرایی پروژه مایکروسافت، میگوید: «پیشرفت تکنولوژی به گسترش اطلاعات جعلی در اینترنت کمک کرده است و باید برای مقابله با آن اقداماتی را در نظر گرفت. ما به عنوان محقق و کارشناس فنی وظیفه داریم برای مقابله با این چالش بزرگ، رویکردهای فنی و اجتماعی صحیحی را در پیش بگیریم. به همین دلیل، نسبت به روشهای تایید منبع و اصالت محتوای آنلاین امیدواریم.»