Gerdab.IR | گرداب

هیات بازبینی فیس بوک درخواست‌های حذف محتوا را بررسی می‌کند

هیات بازبینی فیس بوک درخواست‌های حذف محتوا را بررسی می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

از این پس کاربران فیس بوک می‌توانند با ارائه درخواستی به هیات بازبینی آن خواستار حذف محتوایی شوند که مایل نیستند در شبکه اجتماعی قرار بگیرد.

به گزارش گرداب، هیأت نظارت فیس بوک روز گذشته اعلام کرد کاربران می‌توانند درباره پست‌ها، تصاویر و ویدئو‌هایی که تصور می‌کنند نباید در این پلتفرم باقی بمانند، درخواست ارائه کنند.

این هیأت اعلام کرد درخواست حذف از تمام کاربرانی را قبول می‌کند که نسبت به محتوای پست شده توسط دیگران معترض هستند و از فرایند‌های تجدیدنظر فیس بوک خسته شده‌اند.

تاکنون کاربران این شبکه اجتماعی فقط درصورتی قادر به درخواست تجدیدنظر از هیأت نظارت بودند که محتوای آن‌ها توسط فیس بوک حذف شده بود.

توماس هیوز مدیر هیأت نظارت فیس بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: اینکه کاربران بتوانند برای حذف محتوا از فیس بوک درخواست ثبت کنند، نشان دهنده گسترش قابلیت‌های هیأت نظارت است.

فیس بوک سال گذشته هیأت بازبینی را ایجاد کرد تا به عنوان مرجع نهایی درباره ماندن یا حذف شدن محتوا در پلتفرم هایش تصمیم گیری کند.

از زمان آغاز به فعالیت این هیأت حدود ۳۰۰ هزار درخواست به آن ارجاع شده‌اند. البته این بدنه بررسی درخواست‌ها را اولویت بندی می‌کند، زیرا احتمالاً روی کاربران سراسر جهان تأثیر گذار است.

این هیأت به کاربران اجازه می‌دهد برای حذف محتوا از طرف سوم درخواست ثبت کنند و در این میان از حریم شخصی کاربران نیز حفاظت می‌کند.