Gerdab.IR | گرداب

در نیویورک

شرکت های اینترنتی ملزم به ارائه اینترنت نیم بها به کاربران کم درآمد

شرکت های اینترنتی ملزم به ارائه اینترنت نیم بها به کاربران کم درآمد
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

فرماندار Andrew Cuomo لایحه‌‌ای را تصویب کرد که طبق آن، همه‌ی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) در ایالت نیویورک باید یک پهنای باند 15 دلاری در ماه را برای کاربران کم‌درآمد ارائه دهند.

به گزارش گرداب، طبق گفته ی یک عضو مجمع نیویورک، Amy Paulin، میانگین قیمت پهنای باند در نیویورک در حال حاضر 50 دلار است. در این لایحه‌ی جدید آمده است؛ کاربرانی که کم‌درآمد هستند، می‌توانند برای پهنای باند معمولی 15 دلار و برای پهنای باند پرسرعت 20 دلار پرداخت کنند.

طبق اعلامیه‌ای که دفتر Cuomo ارائه داد، این موضوع مشمول بیش از 7 میلیون نفر در 2.7 میلیون خانوار می‌شود.

دفتر فرماندار به The Verge گفت که با پرداخت 15 دلار در ماه باید ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، یکی از این دو نوع سرعت را فراهم کنند: یا 25 مگابیت بر ثانیه کندتر، یا سرعت سرویس با پهنای باند مخصوص برای قشر کم‌درآمد. سرعت اول همان سرعت اینترنتی است که FCC از سال 2015 تعریف کرده و به دلیل قدیمی بودن مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

در اوایل سال 2021، یک گروه از سناتورهای دو حزبی از FCC خواستند تا آن را تغییر داده و پهنای باند را با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه کندتر یا 100 مگابیت بر ثانیه سریع‌تر تعیین کند، چون با این میزان، بهتر می‌توان نحوه استفادهی مردم از اینترنت را نشان داد.

شرکت های اینترنتی ملزم به ارائه پهنای باند 15 دلاری به کاربران کم درآمد
باز هم پرداخت 15 دلار در ماه برای سرعت 25 مگابیت در ثانیه در مقایسه با پرداخت 50 دلار در ماه برای همان سرعت، بهتر است. برای کسانی هم که در مناطق شهری مانند شهر نیویورک زندگی می‌کنند و به اینترنت پر سرعت هم دسترسی دارند، طبق این قانون، قیمت پهنای باند تا 200 مگابیت بر ثانیه فقط 20 دلار در ماه است.

علاوه بر محدود کردن قیمت اینترنت برای خانوارهای کم‌درآمد، Cuomo هم‌چنین وب‌سایت جدیدی به نام پورتال پهنای باند مقرون به صرفه راه‌اندازی کرد تا به مردم در پیدا کردن اینترنت ارزان قیمت در منطقه‌ی آن‌ها، کمک کند. او هم‌چنین از همکاری با بنیاد فورد و مدیر‌عامل سابق گوگل، Eric Schmidt، برای ایجاد صندوق ConnectEd NY خبر داد.

هدف از این کار، فراهم کردن دسترسی رایگان به اینترنت برای 50 هزار دانش‌آموزی است که در مدارس کم‌درآمد تحصیل می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا در ژوئن 2022 این برنامه عملی شود.