Gerdab.IR | گرداب

استراتژی جدیدی گوگل برای جلوگیری از وقوع مجدد بحران WebView

استراتژی جدیدی گوگل برای جلوگیری از وقوع مجدد بحران WebView
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

حدود یک ماه پیش خرابی ابزار WebView در اندروید باعث از کار افتادن بسیاری از اپلیکیشن‌های این سیستم عامل از جمله جیمیل، گوگل پی و چند اپ بانکی شد.

به گزارش گرداب، اهمیت این مشکل که رفع آن تقریبا هشت ساعت طول کشید، آن‌قدر زیاد بود که حالا گوگل گزارش تازه‌ای را به بیان علت و تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد این ایراد اختصاص داده است.

اهالی «ماونتین ویو» در گزارشی می‌گویند باگی در کروم و ابزار WebView باعث ایجاد ناپایداری در اپلیکیشن‌هایی شده بود که از این ابزار برای نمایش محتوا‌های تحت وب استفاده می‌کردند. این باگ موجب کرش اپلیکیشن‌ها می‌شد، به همین خاطر گوگل در کمترین زمان با انتشار آپدیتی از طریق گوگل پلی مشکل را برطرف کرد.

این شرکت حالا وعده داده که برای جلوگیری از وقوع مجدد این بحران استراتژی تازه‌ای را دنبال خواهد کرد. گوگل حالا پیش از انتشار هر نسخه جدید از WebView، ارزیابی‌های دقیقی را روی این ابزار و ابزار‌های وابسته به آن انجام خواهد داد. WebView اکنون یک Safe Mode خواهد داشت تا در صورت بروز چنین خطا‌هایی به سرعت بتواند به نسخه سالم قبلی برگردد.

گوگل همچنین وعده داده که ارتباطات خود را با کاربران و محققان امنیتی نزدیک‌تر می‌کند تا سریع‌تر در جریان وقوع این مشکلات قرار بگیرد. به‌علاوه، آن‌ها می‌خواهند سرعت مکانیزم آپدیت کروم و WebView را از طریق گوگل پلی افزایش دهند تا انتشار اصلاحیه‌های احتمالی این قدر طول نکشد. در گزارش این شرکت آمده:

«گوگل تعهد دارد که به‌طور پیوسته و سریع فناوری و کارکرد‌های خود را بهبود ببخشد تا از اختلال در سرویس‌هایش جلوگیری کند. از شکیبایی شما سپاس‌گزاریم و دوباره به خاطر هر صدمه‌ای که به سازمان‌تان وارد شده پوزش می‌طلبیم.»

این شرکت امیدوار است که با اصلاح ساختاری نرم‌افزار‌ها و همکاری بیشتر و سریع‌تر در بخش‌های مختلف، بتواند از بروز چنین مشکلات حاد و همه‌گیری جلوگیری کند.