Gerdab.IR | گرداب

تشکیل اولین تیم امنیت سایبری ایالات متحده برای شرکت در مسابقات یونان

تشکیل اولین تیم امنیت سایبری ایالات متحده برای شرکت در مسابقات یونان
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

طرح ملی آموزش امنیت سایبری در موسسه‌ی ملی استاندارد و فناوری قصد دارد با همکاری شرکت بازاریابی و بازی‌سازی امنیت سایبری Katzcy، اولین بازی سایبری را در ایالات متحده عرضه کند.

به گزارش گرداب، با همکاری دو بخش US Cyber Open و US Cyber Combine Invitational، برنامه‌ای آغاز خواهد شد که شامل مسابقات سایبری است و تا اکتبر ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. قرار است اولین تیم سایبری به نمایندگی از ایالات متحده برای شرکت در مسابقات بین‌المللی امنیت سایبری (ICSC) انتخاب شود.

ICSC قرار است در ماه دسامبر ۲۰۲۱ در آتنِ یونان برگزار شود، بنابراین اعضای این تیم باید تا ماه سپتامبر ۲۰۲۱ پاسپورت فعال داشته و محوز خروج از کشور را دریافت کرده باشند.

از دیگر شرایط لازم برای حضور در این تیم، این است که شرکت‌کنندگان باید شهروند ایالات متحده باشند و محدوده‌ی سنی آن‌ها باید بین ۱۸ تا ۲۶ سال باشد. افرادی که برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب می‌شوند، مهارت‌هایی را در زمینه‌های مختلف مانند شناسایی، تجزیه و تحلیل رمزنگاری، امنیت عملیات و تجزیه و تحلیل بدافزار فرامی‌گیرند.

متقاضیان در سراسر کشور در مسابقه‌ی Capture the flag (CTF) که به مدت دو هفته طول می‌کشد، شرکت می‌کنند. با پشت سر گذاشتن یک‌سری چالش‌های مربوط به امنیت سایبری مجازی، امتیازاتی به شرکت‌کنندگان تعلق می‌گیرد.

The US Cyber Combine Invitational از ۶۰ متقاضی برای شرکت در انواع برنامه‌ها و بازی‌های یادگیری مجازی طی یک دوره ۸ هفت‌های دعوت می‌کند. در این مدت قبل از ورود به مرحله‌ی مقدماتی CTF، از متقاضیان مصاحبه به عمل می‌آید و تعدادی تست از آن‌ها گرفته می‌شود. ۲۰ شرکت کننده‌ی برتر، عضو تیم سایبری ایالات متحده می‌شوند و برای رقابت اصلی به آتن اعزام می‌شوند.

فراخوان مربیان از روز چهارشنبه، ۲۱ آوریل، آغاز شد و تا اول ژوئن سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. برگزارکنندگان این رویداد، از داوطلبان هیئت دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و دولت دعوت کرده‌اند تا برای عضویت در تیم مربیگری سایبری ۲۲-۲۰۲۱ ایالات متحده درخواست بدهند.

Jessica Gulick، مدیرعامل Katzcy، گفت: «ما به این مسابقه بازی‌های سایبری فقط به عنوان یک رویداد نگاه نمی‌کنیم، بلکه آن را به چشم یک فرصت عالی برای تربیت افراد شایسته و بااستعداد در حوزه امنیت سایبری می‌بینیم.»