Gerdab.IR | گرداب

گوگل در حال اضافه کردن قابلیت ردیابی قیمت‌ها برای مروگر کروم

گوگل در حال اضافه کردن قابلیت ردیابی قیمت‌ها برای مروگر کروم
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

در جدیدترین نسخه‌ی کروم در سیستم عامل اندروید، ویژگی ردیابی قیمت محصولات اضافه شده است که به کاربران درباره‌ی افت قیمت محصولات خبر می‌دهد.

به گزارش گرداب، طبق گزارش SmartDroid، این قابلیت به نسخه‌ی کروم ۹۰ اضافه شده است، اما به نظر نمی‌رسد که همه افراد این به‌روزرسانی را دریافت کرده باشند. بعد از فعال کردن این قابلیت، کروم، تب‌های باز شده را نظارت می‌کند و در صورت افت قیمت محصولات، اعلانی ارسال می‌کند.

این قابلیت می‌تواند برای کاربران اندروید مفید باشد، اما با افزونه‌هایی مانند Keepa که برای نسخه‌ی دسکتاپ کروم در دسترس است و آن نیز برای ردیابی قیمت محصولات استفاده می‌شود، قابل مقایسه نیست. این که برای ردیابی قیمت‌ها باید تب موردنظر را باز نگه داشت، آن‌چنان روش جدیدی نیست. به امید این که گوگل پیش از در دسترس قرار گرفتن این قابلیت برای عموم، راه حل بهتری پیدا کند.

اگر در نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی کروم خود، این قابلیت را دریافت کرده‌اید می‌توانید آن را از طریق گزینه‌ی ردیابی قیمت‌ها که در منوی تنظیمات سه نقطه، در سمت راست و بالای صفحه‌ی نمایش است، انتخاب کنید. اگر این گزینه وجود نداشت، طبق گفته‌های Android Police and ۹to۵Google، می‌توانید از طریق لینک chrome://flags/#enable-tab-grid-layout و با انتخاب گزینه‌ی فعال کردن اعلان قیمت‌ها، (Enabled Price notification) آن را به طور دستی فعال کنید. پس از آن، برای راه‌اندازی این قابلیت شاید مجبور به ری‌استارت کردن مروگر خود شوید. اما این روش شاید برای همه افراد موثر واقع نشود، چون ما نیز از طریق این روش نتوانستیم این قابلیت را فعال کنیم.

این خبر از کروم در حالی به گوش می‌رسد که چند ماه قبل در مرورگر Microsoft Edge، ابزاری برای مقایسه‌ی قیمت‌ها اضافه شد و بلافاصله برای کوپن‌ها و کد‌های تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار گرفت. فایرفاکس نیز در سال ۲۰۱۸ در حال آزمایش کردن قابلیت ردیابی قیمت، به نام Price Wise بود. هر چند که به نظر می‌رسد تاکنون به طور رسمی در دسترس قرار نگرفته است.