مدتی پس از اینکه گوشیهای سری گلکسی S20 وارد بازار شدند، کاربران از شکستن شیشه دوربین این محصول خبر دادند.
به گزارش گرداب، هنوز نمیدانیم این مشکل تا چه اندازه گسترده بوده و چه تعداد از خریداران این پرچمدارها با چنین موضوعی روبهرو شدهاند، اما سامسونگ پس از اطلاع از چنین مشکلی، اعلام کرد که کاربران اشتباهی مرتکب نشدهاند.
ظاهرا این اقدام سامسونگ کافی نبوده، چرا که یک شرکت حقوقی آمریکا به نام «Hagens Berman» با اعلام اینکه کرهایها چندین قانون محافظت از مصرفکننده را نقض کردهاند، از آن شکایت کرده است. به گفته این شرکت حقوقی، کرهایها مشتریان را گمراه و همچنین از شیشه بیکیفیتی برای ماژول دوربین اصلی استفاده کردهاند که ارتباطی با قیمت بالای گوشیهای سری گلکسی S20 ندارد.
Hagens Berman سامسونگ را به کلاهبرداری و عدم پایبندی به گارانتی متهم کرده. به گفته این شرکت حقوقی، کرهایها این گوشیهای هوشمند را با قطعه معیوبی فروختهاند و شیشه ماژول دوربین بدون هیچ نیروی خارجی و حتی درون قاب محافظ، بطور خودبهخودی ترک میخورد.
ترک خوردن شیشه دوربین نه تنها مقاومت این دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار را زیر سوال میبرد، بلکه عملکرد یکی از مهمترین بخشهای موبایل را هم مختل میکند. ظاهرا این مشکل مربوط به مدل ۴G و ۵G این محصولات میشود و حتی گوشیهای گلکسی S20 FE و S20 FE 5G را هم درگیر کرده است.
به گفته کاربران، سامسونگ این مشکل را تحت گارانتی قرار نداده و از آنها درخواست ۴۰۰ دلار هزینه برای بررسی این مشکل کرده است. اگرچه مشتریان به چنین هزینهای اعتراض کردهاند، اما شماری از آنها مجبور به پرداخت صدها دلار هزینه برای رفع این مشکل شدهاند.
باید منتظر ماند و دید این پرونده به کجا میرسد، البته اگر شکایت به سرانجام برسد و سامسونگ محکوم شود، باز هم هزینه پرداختی کمتر از هزینه واقعی تعویض شیشه دوربین خواهد بود.