Gerdab.IR | گرداب

فعالیت روزانه ۱۴۵ میلیون کاربر در Microsoft Teams

فعالیت روزانه ۱۴۵ میلیون کاربر در Microsoft Teams
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

۱۴۵ میلیون نفر از برنامه‌ی ارتباطاتِ Microsoft Teams استفاده می‌کنند. در اکتبر سال ۲۰۲۰، مایکروسافت اعلام کرد که در دوران پاندمی، ۱۱۵ میلیون کاربر از این برنامه استفاده کرده‌اند.

به گزارش گرداب، از زمان انتشار این گزارش تا به امروز، می‌توان گفت که میزان استفاده از آن ۲۶% افزایش یافته است. مشاغل در سال ۲۰۲۰ در Teams، Slack و Zoom فعالیت بیش‌تری داشتند و این موضوع باعث افزایش میزان استفاده از این برنامه‌ها شده است.

در اوایل پاندمی، مایکروسافت روزانه حدود ۳۲ میلیون کاربر فعال در Teams داشت. در طول چند هفته، این رقم به ۷۵ میلیون نفر رسید و سپس دو برابر شد. این مقدار رشد، قابل توجه است و مایکروسافت نیز در طول یک سال گذشته، مشاغل را تشویق کرد تا از Teams استفاده کنند.

مثل همیشه، مقایسه‌ی میزان رشد با برنامه‌های رقابتی دیگر، کاری دشوار است. گوگل و زوم از تعداد کاربران فعال روزانه‌ی خود اطلاعات دقیقی ارائه نمی‌دهند و تعدادی تقریبی گزارش می‌دهند. برای همین ممکن است یک کاربر که در طول روز در چند جلسه‌ی مختلف شرکت می‌کند را به عنوان چندین کاربر به شمار بیاورند.

زوم اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰، روزانه ۳۰۰ میلیون کاربر فعال داشته است و گوگل نیز اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰، روزانه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال داشته است. Slack گزارش داد که در زمان شروع پاندمی، ۱۲.۵ میلیون کاربر به طور هم‌زمان از این برنامه استفاده می‌کردند، اما از آن زمان تا به امروز، این شرکت درباره‌ی تعداد کاربران فعال روزانه‌ی خود اطلاعی نداده است.

مشکلات فنی Microsoft Teams با این حجم از کاربر، قابل درک است. Teams صبح روز سه‌شنبه، ۲۷ آوریل، به طور سراسری به مدت دو ساعت قطع شد. در گذشته، در اوایل ماه آوریل نیز برای مدتی قطع شده بود و در ماه مارس مشکلاتی در اتصال به برنامه داشت.