Gerdab.IR | گرداب

در سال ۲۰۲۰؛

۶۱ درصد از سازمان‌ها مورد حمله باج افزار‌ها قرار گرفتند

۶۱ درصد از سازمان‌ها مورد حمله باج افزار‌ها قرار گرفتند
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

Mimecast Limited گزارش خود را در رابطه با وضعیت امنیت ایمیل منتشر کرد.

 به گزارش گرداب و طبق این گزارش، شرکت‌ها در سال ۲۰۲۰ با حملات سایبری بی‌سابقه‌ای روبرو بوده‌اند که می‌تواند به دلیل نداشتن آمادگی و آموزش کافی در حوزه امنیت سایبری، افزایش حجم حملات و غیرحضوری شدن کار‌ها به علت شیوع بیماری کووید-۱۹ باشد.

در واقع ۷۹% از شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که در سال ۲۰۲۰ به دلیل نداشتن آمادگی کافی در حوزه امنیت سایبری، با خسارت‌های مالی و اختلال در کار روبرو بوده‌اند. آن‌ها باج‌افزار‌ها را اصلی‌ترین عامل ایجاد کننده‌ی این اختلالات می‌دانند.

• ۶۱% اظهار داشتند که در سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر حملات باج‌افزار‌ها قرار گرفته‌اند که این رقم، نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲۰% افزایش داشته است.

• شرکت‌هایی که با حملات باج‌افزار‌ها روبرو شدهاند، به دلیل اختلال در سیستم به طور متوسط، ۶ روز کاری را از دست داده‌اند و ۳۷% اعلام کردند که این اختلالات یک هفته یا بیش‌تر طول کشیده است.

• بیش از نیمی از قربانیان (۵۲%) مجبور شده‌اند تا به دلیل حملات باج‌افزار‌ها پول پرداخت کنند، اما فقط دو سوم (۶۶%) توانسته‌اند تا بدون پرداخت، اطلاعات خود را بازیابی کنند. یک سوم باقیمانده (۳۴%) حتی پس از پرداخت پول نیز نتوانسته‌اند داده‌ها را بازیابی کنند.
در این گزارش به اطلاعات بیش‌تری از تهدیدات نیز اشاره شده است، از جمله:
• افزایش ۶۴ درصدی حجم تهدیدات به طور سالانه.
• افزایش استفاده از ایمیل؛ از هر ۱۰ شرکت، ۸ شرکت از ایمیل استفاده می‌کنند.
• ۴۷% اعلام کردند که با ایمیل‌های جعلی بسیاری روبرو شده‌اند.
• ۷۱% گفتند که نگران تهدیدات ناشی از مکالمات بایگانی‌شده توسط ابزار‌های همکاری (collaboration tools) هستند.


همه‌ی این موارد را می‌توان به شیوع این بیماری نسبت داد؛ کار کردن از راه دور باعث شده تا میزان استفاده از ایمیل و ابزار‌های همکاری بیش‌تر شود. در نتیجه، هکر‌ها فرصتی پیدا کردند تا از این شرایط سوءاستفاده کرده و حملات سایبری بیش‌تری را تدارک ببینند.

۷۰% از شرکت‌ها باور دارند که در سال ۲۰۲۱، حملات سایبری به کسب‌وکار آن‌ها زیان وارد خواهد کرد. در سال ۲۰۲۰، ۵۹% از شرکت‌ها این چنین تصوری داشتند.

پنجمین گزارش سالانه‌ی وضعیت امنیت ایمیل براساس نظرسنجی جهانی از ۱۲۲۵ شرکت پیشرو در فناوری اطلاعات و امنیت سایبری و با پشتیبانی مرکز تهدیدات Mimecast که روزانه بر روی بیش از یک میلیارد ایمیل نظارت می‌کند، شکل گرفته است.