Gerdab.IR | گرداب

بایدن دستور اجرایی ترامپ درباره پلتفرم‌های اجتماعی را لغو کرد

بایدن دستور اجرایی ترامپ درباره پلتفرم‌های اجتماعی را لغو کرد
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

رییس جمهور آمریکا دستور اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر مسئولیت پلتفرم‌های آنلاین در قبال حذف یا اصلاح پست‌های کاربران را لغو کرد.

به گزارش گرداب، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چند دستور اجرایی دونالد ترامپ از جمله دستوری که حمایت‌های قانونی از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین را تغییر داده بود، لغو کرد.

بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات میزان مسئولیت پذیری پلتفرم‌های آنلاین در قبال محتوای کاربران را محدود می‌کند. اما یک دستور ترامپ با عنوان «جلوگیری از سانسور آنلاین»، درصورتیکه پلتفرم‌هایی مانند گوگل، فیس بوک یا توئیتر با حذف یا اصلاح محتوای پست‌ها، حقوق کاربران را نقض می‌کردند، به مقامات فدرال اجازه می‌داد شرکت‌ها را مسئول این امر بدانند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا دستور اجرایی مذکور را در ماه می ۲۰۲۰ میلادی و پس از آن امضا کرد که توئیتر برچسب‌هایی با عنوان «گمراه کننده» به پست‌های وی اضافه کرده بود.

بایدن علاوه بر لغو دستور اجرایی که بخش ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات را تغییر داده بود، دیگر فرمان ترامپ در ۲۰۲۰ را لغو کرد که طبق آن افرادی که به مجسمه‌ها و بنا‌های یادگار خسارت می‌زدند، ممکن بود تحت تعقیب قضائی قرار گیرند.