رگولاتورهای انگلیس و اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره سواستفاده فیس بوک از اطلاعات مربوط به تبلیغات طبقه بندی شده برای دستیابی به مزیت در بازار آغاز کرده اند.
به گزارش گرداب، رگولاتورهای اتحادیه اروپا و انگلیس تحقیقاتی آنتی تراستی (ضدانحصار) درباره سرویس Marketplaces فیس بوک آغاز کردهاند. آنها نگران هستند که این سرویس رقابت برای تبلیغات دسته بندی شده را مختل میکند.
اتحادیه اروپا و انگلیس میخواهند بدانند آیا فیس بوک به طور ناعادلانه از اطلاعات مربوط به آگهیها برای رقابت در بازار تبلیغات دسته بندی شده، استفاده کرده است یا خیر. همچنین آنها در این تحقیقات با یکدیگر همکاری میکنند.
به گفته مارگارت وستاگر کمیسر رقابت کمیسیون اتحادیه اروپا، در حال حاضر فیس بوک ذخایر بزرگی از اطلاعات درباره فعالیتهای کاربران در شبکه اجتماعی و فراتر را جمع آوری میکند. به این ترتیب میتواند گروههای خاصی از مشتریان را هدف بگیرد.
در بخشی از بیانیه او آمده است: ما جزئیاتی را بررسی میکنیم تا مشخص شود آیا این اطلاعات به فیس بوک یک مزیت رقابتی ناعادلانه در بخش تبلیغات دسته بندی شده آنلاین میدهد یا خیر. افراد میتوانند در بخش مذکور کالا و خدمات بفروشند و فیس بوک نیز میتواند با شرکتهایی رقابت کند که اطلاعاتشان را جمع آوری میکند.
به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات اولیه نگرانیهایی را به وجود آورد که فیس بوک از اطلاعات مربوط به سرویسهای تبلیغات دسته بندی شده رقبایش استفاده میکند تا با آنها رقابت کند.
کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) تحقیقاتی رسمی و دقیق برای ارزیابی این نگرانیها انجام میدهند.