Gerdab.IR | گرداب

تشکیل گروه ملی ویژه هوش مصنوعی در آمریکا

تشکیل گروه ملی ویژه هوش مصنوعی در آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

دولت بایدن، نیروی ویژه‌ی ملی هوش مصنوعی را برای کمک به محققان در زمینه‌ی هوش مصنوعی تشکیل داد.

به گزارش گرداب، دفتر تحقیقات و فناوری کاخ سفید (OSTP) و بنیاد ملی علوم (NSF)، این خبر را روز پنجشنبه ۱۰ ژوئن اعلام کردند. نقش این گروه، خدمت به عنوان یک کمیته‌ی مشورتی فدرال، کمک به ایجاد و اجرای نقشه‌ای برای منبع تحقیقات ملی هوش مصنوعی (NAIRR) خواهد بود.

NAIRR یک زیرساخت تحقیقاتی مشترک است که دسترسی به رایانه، داده‌های با کیفیت بالا، ابزار‌های آموزشی و پشتیبانی کاربر از محققان و دانشجویان علوم هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. رئیس گروه ویژه، Lynne Parker، از دفتر تحقیقات و فناوری کاخ سفید و Erwin Gianchandani، از بنیاد ملی علوم خواهند بود. کاخ سفید در بیانیه‌ی منتشر شده گفت: «گروه ویژه، توصیه‌هایی را برای کمک به NAIRR از جمله توانایی‌های فنی، مدیریتی، اداره و ارزیابی، الزامات امنیتی، حریم خصوصی، حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی، ارائه خواهد کرد.»

در ماه مه ۲۰۲۲، گروه ویژه گزارش موقتی را با جزئیات یک استراتژی و برنامه اجرایی جامع به کنگره ارائه خواهد داد. گزارش نهایی در نوامبر ۲۰۲۲ ارائه خواهد شد. Andrew Howard، مدیرعامل Kudelski Security به Infosecurity Magazine گفت که اطلاعات منتشر شده می‌تواند هم تاثیری مثبت و هم منفی داشته باشد: «به طور کلی، در دسترس قرار دادن داده‌ها برای تحقیق چیز خوبی است. این نمونه‌ای از کار دولت برای کمک به ما و افزایش میزان شفافیت است. این داده‌ها می‌توانند باعث ایجاد نوآوری‌های جدیدی در زمینه‌ی آکادمیک و کسب‌وکار خصوصی شوند تا کیفیت زندگی بهتر شده و چالش‌های اجتماعی برطرف شوند. اما یک نقطه ضعفی هم وجود دارد. بسته به این که داده‌ی منتشر شده چقدر می‌تواند حساس باشد، افراد و گروه‌ها ممکن است که مورد هدف دشمنان و شرکت‌ها قرار بگیرند.»

Howard می‌گوید که انتشار اطلاعات باید در چارچوبی امنیتی انجام بگیرد: «انجام این کار همیشه آسان نیست، چون حملاتی هستند که می‌توانند به افراد اجازه دهند تا داده‌های منتشر شده را با داده‌های دیگری که در دسترس عموم قرار دارند ترکیب کنند و در نتیجه این اطلاعات در دسترس همه قرار می‌گیرند.»