Gerdab.IR | گرداب

الکامپ ۱۴۰۰ در صورت قرمز شدن تهران برگزار نمی‌شود

الکامپ ۱۴۰۰ در صورت قرمز شدن تهران برگزار نمی‌شود
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰

مسئولان برگزارکننده نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۰ درسازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کردند درصورت تشخیص ستاد ملی مقابله باکرونا مبنی بر وضعیت قرمز شهر تهران، این نمایشگاه برگزار نمی‌شود.

به گزارش گرداب، نشست برگزاری نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۰ امروز در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با حضور حسین اسلامی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، محمد ثروتی مدیر اجرایی الکامپ و محمدجواد قنبری معاون نمایشگاهی وزارت صنعت برگزار شد.

این نمایشگاه قرار است ۱۸ تا ۲۱ تیرماه جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شود.

در این نشست حسین اسلامی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران برای برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: در این نمایشگاه یک سالن به ارائه دستاورد‌های ۸ ساله معاونت علمی اختصاص دارد و سازمان فناوری اطلاعات نیز تمامی تلاش خود را برای حضور دستگاه‌های اجرایی در کنار بخش خصوصی در این نمایشگاه به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه الکامپ امسال در فضایی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع پذیرای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات است، گفت: تاکنون بیش از ۲۷۰ شرکت، برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند و برآوردمان این است که این تعداد به ۳۰۰ متقاضی برسد.

اسلامی با تاکید بر اینکه تلاشمان این است که برگزاری این نمایشگاه به سمت تخصصی شدن پیش رود، ادامه داد: در این راستا سازوکار‌های متعددی را برای تعداد شرکت‌ها و مخاطبان و ارائه محصولات در کنار مدیریت پروتکل‌های بهداشتی در این نمایشگاه اندیشیده ایم.

لغو الکامپ در صورت قرمز شدن تهران

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در پاسخ به این سوال که اگر طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شهر تهران وارد وضعیت قرمز کرونایی شود آیا این نمایشگاه برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: ما مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ را از وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط زرد و نارنجی داریم. تا قبل از روز برپایی نمایشگاه نیز از طریق همکاران با ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط را می‌سنجیم و در صورتی که تهران قرمز اعلام شود، این نمایشگاه لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود.

وی افزود: تاکیدمان این است که تا قبل از شروع غرفه سازی و آماده سازی شرکت‌ها آخرین اخبار را دریافت کنیم و در صورت اعلام هشدار قرمز برای شهر تهران، این نمایشگاه لغو خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه این نمایشگاه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و طبق مقررات ستاد مقابله با کرونا برگزار می‌شود، در خصوص نامه شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به شرکت سهامی نمایشگاه‌ها برای تعویق چندماهه الکامپ گفت: ما نیز به دنبال زمان متفاوت‌تری برای برگزاری الکامپ بودیم و بر این اساس مذاکراتی با شرکت نمایشگاه‌ها برای تغییر تقویم نمایشگاهی داشتیم. اما با وجود برگزاری چندین جلسه و توافق قبلی با شورای مرکزی نظام صنفی، در نهایت مبتنی بر زمان بندی نمایشگاه‌ها، برگزاری الکامپ را برای تاریخ ۱۸ تیرماه دنبال کردیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: با این وجود انتشار این نامه در فاصله ۱۰ روز مانده به برگزاری الکامپ با چه نیت و قصدی است، نمی‌دانم، اما آنچه که مسلم است اینگونه چالش‌ها مغایر با منافع صنف فناوری اطلاعات است.

اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه حکم ریاست شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ۷ خردادماه به اتمام رسیده و حکمی از سمت رئیس جمهور تاکنون برای ریاست جدید ابلاغ نشده است، موضوعات اجرایی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از طریق رئیس این سازمان دنبال می‌شود.