Gerdab.IR | گرداب

هزینه یک میلیارد دلاری بانک آمریکا در حوزه امنیت سایبری

هزینه یک میلیارد دلاری بانک آمریکا در حوزه امنیت سایبری
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰

مدیرعامل بانک آمریکا، برایان مونیهان (Brian Moynihan)، روز دوشنبه 14 ژوئن اعلام کرد که این شرکت بیش از یک میلیارد دلار در سال برای تامین امنیت سایبری خود هزینه کرده است.

به گزارش گرداب، مونیهان در برنامه‌ی Squawke Box CNBC گفت: «یازده سال و نیم پیش، مدیرعامل شدم و احتمالاً سالانه حدود سه تا چهارصد میلیون دلار هزینه کرده‌ایم و اکنون این مقدار به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. سایر نهاد‌ها، همکاران من و طرفین قرارداد ما نیز چنین مبالغی را هزینه می‌کنند.

به عبارتی، ما به نهاد‌های دیگر هزینه‌ای پرداخت می‌کنیم تا با خدماتی که ارائه می‌دهند از ما محافظت کنند. بنابراین پول زیادی در این راه خرج می‌شود و به نظر من، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ها در صنعت ما، همکاری مشترک است. »

طی سال ۲۰۲۰، شرکت‌های خصوصی و شبکه‌های دولت فدرال تحت تاثیر یک سری حملات گسترده‌ی سایبری قرار گرفتند. دو مورد از حملات اخیر مربوط به بزرگ‌ترین اپراتور خط لوله‌ی سوخت کشور، Colonial Pipeline و بزرگ‌ترین شرکت توزیع گوشت در جهان، JBS است. این اتفاق باعث شد تا شرکت‌ها و دولت‌ها روش‌های تامین امنیت سایبری خود را بهبود ببخشند زیرا این حملات آسیب‌های اقتصادی جدی‌ای به بار می‌آورند.

در ماه مه ۲۰۲۱، جو بایدن یک فرمان اجرایی با هدف تقویت دفاع امنیت سایبری ایالات متحده امضا کرد. طبق گزارش NBC News، دولت بایدن از این به بعد، حملات باج‌افزار را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می‌کند.

با این حال، بخش خصوصی نیز وظیفه دارد تا اقداماتی را در پیش بگیرد. معاون مشاور امنیت ملی، Anne Neuberger، اوایل ماه ژوئن در نامه‌ای سرگشاده از مدیران شرکت‌ها خواست تا ابزار‌ها و تکنولوژی‌های دفاعی خود را تقویت کنند. او نوشت: «بخش خصوصی نیز مسئولیت‌های مهمی برای مقابله با تهدیدات دارد. »

در این مصاحبه، مونیهان هم‌چنین گفت که با گشایش اقتصادی، مصرف‌کنندگان آزادانه‌تر هزینه می‌کنند. ۶۰ هزار کارمند در ایالات متحده واکسیناسیون شده‌اند و قرار است به دفاتر بازگردند.