Gerdab.IR | گرداب

تمایل آمریکایی‌ها به نصب برنامه‌های جاسوسی برای نظارت داشتن روی همسر

تمایل آمریکایی‌ها به نصب برنامه‌های جاسوسی برای نظارت داشتن روی همسر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰

جوانان آمریکایی دو برابر بیش‌تر از سایر سنین تمایل به تحت نظر داشتن شریک خود دارند.

به گزارش گرداب، در ایالات متحده، جوانان بیش از دو برابر بزرگسالان، شرکای عشقی فعلی یا سابق خود را به طور سایبری تعقیب می‌کنند. تحقیقات جدید انجام شده توسط NortonLifeLock نشان می‌دهد که از هر سه نفر از پنج نفر متولد دهه‌ی شصت تا هشتاد شمسی در آمریکا که در یک رابطه‌ی عاشقانه بوده‌اند (۶۰% از افراد بین ۱۸ تا ۳۹ سال سن دارند)، شریک فعلی یا قبلی خود را به طور سایبری و بدون اجازه‌ی آن‌ها، تحت نظر داشته‌اند. همین رفتار فقط در یک چهارم (۲۴%) از آمریکایی‌های ۴۰ ساله یا بزرگ‌تر دیده می‌شود.


شرکت‌کنندگان در نظرسنجیِ مربوط به زیر نظر گرفتن سایبری دیگران و عادات آنلاین، از بین بیش از ده هزار بزرگسال بالای ۱۸ سال از ده کشور مختلف که هزار نفر از آن از ایالات متحده بودند، انتخاب شدند. تقریباً نیمی از آمریکایی‌هایی که بین ۱۹ تا ۳۹ سال سن داشتند و در رابطه‌ای بودند، گفتند که احتمال آن وجود دارد که شریک‌شان از طریق اپلیکیشنی آن‌ها را زیر نظر گرفته باشد.

دو نفر از بین پنج نفر (۴۲%) گفتند که معتقدند شریک آن‌ها احتمالاً برنامه‌ای جاسوسی در گوشی آن‌ها نصب کرده است تا پیام‌ها، تماس-‌های تلفنی، ایمیل‌ها و عکس‌های آن‌ها را تحت نظر داشته باشد.


این میزان، سه برابر بیش‌تر از درصد آمریکایی‌های بالای ۴۰ سال است (۱۴%) که چنین نظری را داشتند. بیش از یک سوم آمریکایی‌های ۱۸ تا ۳۹ ساله (۳۵%) و ۱۱% از افراد بالای ۴۰ سال گفتند که تحت نظر داشتن و تعقیب کردن آنلاین شریک فعلی یا سابق از نظر آن‌ها مشکلی ندارد. موضوع نگران‌کننده اینجاست که ۱۴% از آمریکاییان ۱۸ تا ۳۹ ساله که در یک رابطه بوده‌اند، اعتراف کردند که از اپلیکیشنی برای نظارت مخفیانه بر روی فعالیت‌های دستگاه شریک زندگی خود استفاده کرده‌اند.


هم‌چنین مشخص شد که مردان سه برابر بیش‌تر از زنان از برنامه‌های جاسوسی برای نظارت داشتن روی شریک خود استفاده می‌کنند. یافته‌های این گزارش در ۲۴ ژوئن، به عنوان ضمیمه‌ای ویژه برای گزارش بینش امنیت سایبری نورتون ۲۰۲۱ (NCSIR) منتشر شد.


کوین روندی (Kevin Roundy)، مدیر فنی و متخصص برنامه‌های جاسوسی در آزمایشگاه نورتون، گفت: «بین سپتامبر ۲۰۲۰ و مه ۲۰۲۱، تیم تحقیقاتی ما شاهد افزایش ۶۳ درصدی دستگاه‌های آلوده به برنامه‌های جاسوسی بوده است که نشان می‌دهد بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه به طور ماهانه آلوده شده‌اند. این آمار بسیار نگران‌کننده است.»