Gerdab.IR | گرداب

افزایش بی سابقه پرونده‌های کلاهبرداری از بیماران در آمریکا

افزایش بی سابقه پرونده‌های کلاهبرداری از بیماران در آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰

ایالات متحده از افزایش بی‌سابقه تعداد پرونده‌های ثبت شده مربوط به کلاهبرداری در بخش بهداشت و درمان گزارش می‌دهد.

به گزارش گرداب، مقامات ایالات متحده گزارش کردند که پرونده¬های مربوط به کلاهبرداری در بخش خدمات بهداشتی و درمانی در سال ۲۰۲۰ رکورد زده است، زیرا گروهی از افراد سعی کرده¬اند تا در دوران شیوع بیماری، از این راه کسب درآمد کنند. طبق گزارش Bloomberg Law، مایکل گرانستون (Michael Granston)، معاون دستیار دادستان کل در بخش مدنی وزارت دادگستری، این خبر را در جلسه¬ی سالانه¬ی انجمن حقوق پزشکی آمریکا که در هفته¬ی جاری برگزار شد اعلام کرد. بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری در سال ۲۰۲۰، در مجموع ۹۰۰ پرونده¬ی جدید تشکیل داده که ۵۸۰ مورد مربوط به کلاهبرداری در بخش بهداشت و درمان بوده است.

این آمار نشان می¬دهد که بیمه¬های بخش خصوصی و برنامه¬ی بیمه درمانی ملی دولت ایالات متحده، با چه چالش¬هایی روبرو است. کلاهبرداری¬ها به شکل¬های مختلف انجام می¬شوند؛ از جمله تصادفات صحنه¬سازی شده، صورت¬حساب برای خدمات ارائه نشده، نسخه¬های غیرضروری یا خرید دستگاه¬های پزشکی غیرضروری و دکتر‌ها یا بیماران با هویت جعلی.

کلاهبرداری¬ها گاهی اوقات با همکاری پزشکان و کلینیک¬ها انجام می¬شود. به نظر می¬رسد که رشد مشاوره¬های پزشکی ازراه‌دور در دوران شیوع بیماری، باعث شده تا کلاهبرداری¬ها نیز بیش‌تر شود. زیرا در شرایط غیرحضوری، جعل هویت مشاور و ارائه نسخه¬های تقلبی راحت¬تر است. در آوریل ۲۰۲۱، یک مرد اهل فلوریدا به دلیل نقش او در کلاهبرداری ۳.۳ میلیون دلاری به ده سال زندان محکوم شد. او برای بیماران، آزمایش¬های گران¬قیمت ژنتیک برای تشخیص سرطان که بیماران در واقع نیازی به آن نداشتند، می¬نوشت. در این کلاهبرداری، کلینیک¬های پزشکی و آزمایشگاه¬ها با هم همکاری کرده¬اند. در کلینیک¬های پزشکی، پزشکان رشوه می¬گرفتند تا مجوز انجام آزمایش¬های غیرضروری را بدهند در حالی که آزمایشگاه¬ها، به این مرد کلاهبردار پول می¬دادند تا بازار آن‌ها را رونق ببخشد.

در سال ۲۰۲۰، یک مورد دیگر از کلاهبرداری مربوط می¬شود به بازیکنان سابق NFL که میلیون¬ها دلار برای خرید تجهیزات پزشکی گران قیمت از جمله اتاقک¬های اکسیژن خرج کرده¬ بودند، ولی هیچ¬وقت به دست‌شان نرسید.

وزارت دادگستری در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که بیش از ۲.۲ میلیارد دلار را تحت قانون ادعا‌های دروغین در سال ۲۰۲۰، بازیابی کرده است. به گفته¬ی گرانستون، اولویت نیروی پلیس رسیدگی به پرونده¬های مربوط به سوءاستفاده از سوابق درمانی الکترونیک، ادعا‌های دروغ صندوق¬های امداد کووید-۱۹، افرادی که برنامه¬های مدیریت شده¬ی بیمه¬ی ملی سلامت را هدف قرار داده¬اند، کلاهبرداری از افراد مسن و کسانی که باعث بدتر شدن وضعیت روحی مردم در دوران شیوع بیماری شده¬اند، است.