Gerdab.IR | گرداب

افتتاح مرکز امنیت سایبری در شهر نیویورک

افتتاح مرکز امنیت سایبری در شهر نیویورک
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰

شهر نیویورک اولین شهر آمریکایی است که مرکز امنیت سایبری خود را برای مقابله با حملات روزافزون سایبری افتتاح می‌کند.

به گزارش گرداب، این مرکز عملیاتی در ساختمانی در منهتن قرار دارد و با هدف مقابله با تهدیدات امنیت سایبری توسط ائتلافی از سازمان های دولتی و کسب و کار‌های خصوصی مانند IBM، آمازون، بانک فدرال رزرو، اداره ی پلیس نیویورک و چندین نهاد بهداشتی و درمانی ایجاد شده است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، در مجموع ۲۸۲ شرکت مختلف با هم همکاری می کنند. اگر حمله ای سایبری هر یک از این شرکت ها یا زیرساخت های نیویورک را هدف قرار دهد، کار این مرکز، مقابله با این حمله و ارائه پاسخ مناسب به آن است.

شهر نیویورک به دلیل موقعیت خود به عنوان یک مرکز تجاری و نماد قدرت مالی و فرهنگی آمریکا، یک هدف مهم برای حملات سایبری است. تا یک هفته ی گذشته، خدمات مهم سایبری نیویورک و زیرساخت ها (CCSI) کاملاً مجازی بودند. این مرکز به دلیل افزایش حملات سایبری به ویژه حملات باج افزار‌ها که کسب و کار‌های ایالات متحده و سازمان های دولتی را هدف قرار داده اند، ایجاد شده است. در طول یک هفته، حمله‌ا-ی سایبری که Kaseya VSA را هدف قرار داده بود باعث شد تا حدود ۱۵۰۰ کسب و کار که جزو مشتریان آن بودند، خسارت زیادی را متحمل شوند.

باج افزار یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات امنیت سایبری است که امروزه کسب و کار‌های مختلف با آن روبرو هستند و با توجه به بازده نسبتاً بالا و سهولت استفاده از آن، این نوع حمله در بین مجرمان سایبری بسیار محبوب است. وزارت دادگستری ایالات متحده اخیراً اعلام کرد که پرونده های مربوط به باج افزار را به عنوان حملات تروریستی در نظر می گیرد. در بخش نامه ای که به دفاتر وکلای ایالات متحده در سراسر کشور ارسال شده، آمده است که رسیدگی به پرونده های مربوط به باج افزار باید با یک گروه ویژه ی جدید از واشنگتن دی‌سی هماهنگ شود.

نسخه ی مجازی خدمات مهم سایبری نیویورک و زیرساخت در سال ۲۰۱۹ توسط اداره ی پلیس نیویورک، فرماندهی سایبری شهر نیویورک، اتحادیه ی جهانی سایبری به همراه یک سازمان غیرانتفاعی برای کاهش خطرات سایبری، راه اندازی شده بود. در سال ۲۰۲۰، این ائتلاف به حمله ی باج افزاری که شبکه ی بیمارستان بروکلین را هدف قرار داده بود، رسیدگی کرد و حدود یک هفته طول کشید تا سرور‌های بیمارستان را مجدداً پیکربندی کرده و بدافزار را پیدا کند.