Gerdab.IR | گرداب

پرداخت نشدن اضافه کار متخصصان سایبری با شیوع کرونا

پرداخت نشدن اضافه کار متخصصان سایبری با شیوع کرونا
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰

دو سوم از متخصصان سایبری از زمان شیوع بیماری، افزایش حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش گرداب، بر اساس مطالعه ی جدید شرکت استخدامی Harvey Nash، دو سوم (۶۷%) از متخصصان سایبری در ۱۲ ماه گذشته علی رغم این که افراد زیادی این مهارت لازم را در جهان ندارند، افزایش حقوق دریافت نکرده اند. در بررسی ای که از شش هزار متخصص در سراسر جهان انجام شد، مشخص شد که میزان افزایش حقوق در بخش سایبری نسبت به دیگر بخش های فناوری کم است.

برای مثال، علاوه بر این که نیازمندی به هکر‌های کلاه سفید، تحلیل گران امنیت اطلاعات، CISO‌ها و مشاوران امنیت سایبری، بیش‌تر از قبل شده است، اما CISO‌ها و متخصصان امنیتی در رتبه ی ۱۴ از بین همه ی بخش های فناوری قرار دارند که در ۱۲ ماه گذشته افزایش حقوق داشته اند.

علی رغم نقش حیاتی ای که متخصصان امنیت سایبری در دوران کار ازراه‌دور داشته اند، شرکت ها میزان حقوق سایر بخش های فنی مانند بخش توسعه و تجربه ی کاربر را افزایش داده اند. سه نقشی که احتمال افزایش حقوق در آن‌ها بیش‌تر است عبارتند از مدیریت توسعه و رهبری تیم (۵۹%)، طراحی UX/UI (۵۰%) و تضمین کیفیت (۵۰%). با این حال، اعضای بخش امنیت سایبری نسبت به سایر بخش های فنی، کاهش حقوق کم‌تری (۶%) را تجربه می کنند. در کل، از هر ده کارشناس فنی، فقط چهار نفر در ۱۲ ماه گذشته افزایش حقوق دریافت کرده ‌اند.

در این گزارش، CISO‌ها و متخصصان امنیتی در رده ی پنجم لیست به عنوان موقعیت هایی که در ده سال آینده احتمالاً خودکار خواهند شد، قرار گرفته اند. این کار شاید به دلیل افزایش سطح حملات سایبری در دوران کار غیرحضوری و افزایش نیازمندی به شناسایی خودکار تهدیدات در سطح گسترده باشد.

مدیر اجرایی در گروه Harvey Nash، Bev White، می گوید: «موقعیت های فنی بسیار مهم هستند و باید حقوق مناسبی دریافت کنند. امروزه که تهدیدات سایبری بیش از پیش وجود دارند، وجود نقش های امنیتی در سازمان ها ضروری است و باید پاداش خوبی دریافت کنند. اما علی رغم نقش کلیدی ای که متخصصان امنیتی در محافظت از سازمان ها در دوران شیوع بیماری ایفا کرده اند، به نظر نمی رسد که افزایش حقوقی دریافت کرده باشند.

در عوض، سازمان ها به افرادی که در گسترش تجارت و سیستم های مشتری مداری آن‌ها کمک کرده اند، افزایش حقوق داده اند. این یعنی نقش هایی مانند مدیریت توسعه رهبری تیم و طراحی UI/UX بیش‌ترین افزایش حقوق را دریافت کرده اند. با این که این افزایش حقوق منطقی است، اما سازمان ها نباید کار اعضای تیم سایبری را نادیده بگیرند و با مشکلات مهاجرت استعداد روبرو شوند. باید تعادلی ایجاد شود، اما تا به الان می-بینیم که بسیاری از سازمان ها فقط در یک جهت عمل کرده و به نقش های خاصی پاداش می دهند.»