Gerdab.IR | گرداب

تردید شرکت‌های بزرگ ‌فناوری برای ماندن در هنگ کنگ

تردید شرکت‌های بزرگ ‌فناوری برای ماندن در هنگ کنگ
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

پیشنهاد تصویب قانون جدید مبنی بر انتشار اطلاعات زیان‌بار خصوصی در هنگ کنگ، تهدیدی برای شرکت‌های فناوری است.

به گزارش گرداب، در پاسخ به قوانین انتشار اطلاعات زیان‌بار خصوصی و محرمانه یا همان داکسینگ در هنگ کنگ، گروهی از صنعت فناوری، نامه‌ای منتشر کرده‌اند. این نامه از طریق ائتلاف اینترنت آسیا که گوگل، اپل و فیسبوک نیز عضو آن هستند، به کمیسر اداره‌ی حریم خصوصی هنگ کنگ فرستاده شده است.

در نامه آمده است که اقدامات جدید در پیش گرفته شده، بر نحوه‌ی فعالیت‌های اعضا در هنگ کنگ تاثیر خواهد گذاشت و حتی شاید شرکت‌های بزرگ فناوری مربوط به ایالات متحده، فعالیت‌های خود را در هنگ کنگ متوقف کنند. این نامه برای اولین‌بار توسط وال استریت ژورنال منتشر شد.

اداره‌ی حفظ حریم خصوصی در هنگ کنگ، مجموعه‌ای از اصلاحات قانونی در رابطه با اطلاعات شخصی هنگ کنگ (PDPO) به دلیل نگرانی‌های موجود درباره‌ی منتشر شدن اطلاعات شخصی به صورت آنلاین، پیشنهاد داده است. در صورت تصویب شدن، اصلاحات، تحت نظر دولت و سریعاً باید پیگیری شوند و حتی موارد مبهم اشاره شده در لایحه، نگرانی‌هایی را درباره‌ی این که ممکن است کارکنان فنی در صورت جدی نگرفتن اصلاحات به طور فردی مورد بازخواست قرار بگیرند ایجاد کرده است.

در متن نامه آمده است: «اجرا کردن تحریم‌های شدید و به ویژه مسئولیت شخصی در رابطه با ارزیابی دادخواست‌ها برای پاک کردن محتوا، پلتفرم‌های آنلاین را تشویق می‌کند تا بدون انجام بررسی‌های لازم، امکان دسترسی به کل محتوا را مسدود کنند. تنها راه فرار از این تحریم‌ها برای شرکت‌های فناوری این است که دیگر از سرمایه‌گذاری کردن و ارائه‌ی خدمات در هنگ کنگ خودداری کنند.»

این نامه سوالات جدیدی را درباره‌ی آینده‌ی فعالیت‌های کارکنان شرکت‌های فناوری ایالات متحده در هنگ کنگ مطرح می‌کند. وال استریت ژورنال برآورد می‌کند که گوگل، فیسبوک و توییتر به تنهایی صد‌ها کارمند در هنگ کنگ دارند که تحت قانون جدید، همه‌ی آن‌ها ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند. آمازون، اپل، یاهو و Rakuten نیز عضو ائتلاف اینترنت آسیا هستند.

این اصلاحات جدید برای وارد کردن فشار بیش‌تر روی آزادی‌های مدنی در هنگ کنگ انجام می‌گیرد، زیرا دولت مرکزی چین می‌خواهد تا کنترل سیاسی کامل بر این شهر داشته باشد. در سال ۲۰۲۰، تصویب یک قانون امنیتی جدید باعث شد تا گوگل، فیسبوک و توییتر تا زمان بررسی قانون جدید، تمام درخواست‌ها مبنی بر تولید داده را متوقف کنند. تیک تاک (که در چین فعالیت نمی‌کند) تمام فعالیت خود در این شهر را به طور کامل متوقف کرده است.